کد خبر: ۹۲۷۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸

عربستان ترور شهید هنیه در تهران را محکوم کرد

معاون وزیر خارجه عربستان سعودی چهارشنبه شب در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده، ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران را محکوم کرد.
عربستان ترور شهید هنیه در تهران را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

ولید بن عبدالکریم الخریجی گفت: ترور اسماعیل هنیه طی سفر هفته گذشته به تهران، نقض آشکار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و سلامت و امنیت ملی آن و نیز قوانین جهانی و منشور سازمان ملل به شمار می‌رود و همچنین تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

وی افزود: دولت عربستان برخاسته از مواضع ثابت خود در قبال مساله فلسطین، تجاوزات اشغالگران اسرائیلی به غیرنظامیان و تعدی به حاکمیت کشور‌ها و یا مداخله در امور داخلی هر کشوری را بر اساس معاهدات بین‌المللی و منشور سازمان همکاری اسلامی محکوم می‌کند.

معاون وزیر خارجه عربستان نسبت به تشدید اقدامات ناقض قانون ارتش رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در نوار غزه و کرانه باختری و کمبود غذا، دارو و سوخت و فروپاشی کامل بخش بهداشت در بحبوبه تعداد فزاینده بیماران و غیرنظامیان در جست‌وجوی سرپناه شده است، ابراز نگرانی کرد.

وی بر لزوم تحرکات موثر جامعه جهانی برای نقش‌آفرینی در تحمیل مسئولیت کامل این جنایات و تبعات منفی آن بر فرصت احیای فرایند صلح به نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی و توقف تجاوزات و تعدی‌ها در حق مردم فلسطین تاکید کرد.

الخریجی در پایان گفت: ریاض از همه تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغال اراضی فلسطینی و دستیابی به راهکاری فراگیر حمایت می‌کند؛ راهکاری که مردم فلسطین بتوانند کشوری مستقل بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکار صلح عربی برپا کنند.

پیش‌تر «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در سخنرانی در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه این سازمان در جده گفته بود: پافشاری رژیم اشغالگر اسرائیل در جنایات، نقض تمامی تابوها، آداب و رسوم، قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

وی افزود: حمله (رژیم) اسرائیل به تهران حمله به حاکمیت و امنیت ملی ایران و نقض آشکار قانون و حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ادامه از شورای امنیت خواست که به مسئولیت خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای وادار کردن رژیم اشغالگر به احترام به قانون بین‌الملل و توقف تجاوزاتش و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه اتخاذ کند.

نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی امروز (چهارشنبه) در جده عربستان برگزار شد.

این نشست اضطراری با دستور کار بررسی تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و همچنین ابعاد تجاوز رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و نقض حریم حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط این رژیم و به دنبال تلاش‌های فشرده و دیپلماسی فعال ایران از طریق رایزنی‌ها و تماس‌های متعدد علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشور‌های عضو این سازمان برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین