کد خبر: ۹۲۷۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

روز‌های داغ تابستان با چهره‌های کمی غیرتکراری سینما

در روز‌هایی که چهره برخی بازیگران در فیلم‌ها و سریال‌ها پرتکرار شده، فیلم‌هایی در حال اکران هستند که تصویر برخی بازیگرانشان بعد از مدت‌ها روی پرده نقره‌ای نقش می‌بندد.
روز‌های داغ تابستان با چهره‌های کمی غیرتکراری سینما
آفتاب‌‌نیوز :

در این روز‌های گرم تابستان، سینما یکی از بهترین تفریحاتی است که میتواند به دور از گرمای کم‌سابقه هوا اوقاتی مفرح را فراهم کند، اما این سینما به هر حال باید از جذابیت‌های برای کشاندن تماشاگر به سالن‌های سینما بهره ببرد. این در حالی است که در چند سال گذشته که گیشه سینما‌ها در قبضه فیلم‌های کمدی بود، صرفا حلقه‌ای محدود از بازیگران در فیلم‌ها دیده می‌شدند؛ بازیگرانی که بسیاری از آن‌ها در سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم حضوری پررنگ دارند.

نگاهی به آثار مختلف تصویری در سینما و سریال‌ها، نشان از تکراری شدن چهره بازیگرانی دارد که شاید دیگر به راحتی نتوان آن‌ها را عاملی کلیدی برای جذب مخاطب دانست.

با این حال از مردادماه فیلم‌هایی بر پرده سینما‌ها اکران شده‌اند که می‌توان در برخی از آن‌ها چهره‌هایی تازه دید و از (۱۷ مرداد) هم اکران دو فیلم در سینما آغاز شده که بعضی بازیگرانش مدت‌هاست روی پرده سینما نبودند.

«ملاقات با جادوگر» که پنج سال از ساخت آن می‌گذرد، در حالی سرانجام به اکران رسیده که مانی حقیقی و علیرضا خمسه بعد از مدت‌ها فیلمی را روی پرده دارند.

مانی حقیقی که سال گذشته فیلم «تفریق» خودش بدون اکران سینمایی ابتدا در فضای مجازی لو رفت و بعد هم به اکران آنلاین رسید، آخرین بار با فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» نقشی در فیلم علیرضا معتمدی داشت و علیرضا خمسه نیز سال ۱۳۹۹ با فیلم «شهر گربه‌ها» در سینما بود.

امیرمهدی ژوله هم که در ماه‌های اخیر با شو «صداتو» در شبکه نمایش خانگی برنامه داشت، بیش از پنج سال است که به عنوان بازیگر در سینما فیلم نداشته و حالا با «ملاقات با جادوگر» که نویسندگی ان را هم خودش برعهده داشته، در نقش «بن‌لادن» روی پرده سینماهاست. فیلم «شیشلیک» مهدویان به نویسندگی امیرمهدی ژوله نیز همچنان در توقیف است.

در «ملاقات با جادوگر» هستی مهدوی‌فر و نسیم ادبی نیز بازی کرده‌اند.

دیگر فیلم جدید این روزها، «در آغوش درخت» است که با بازی مارال بنی‌آدم به اکران درآمده است. او که سال گذشته برای فیلم «پروین» سیمرغ جشنواره فجر را گرفت، پیش‌تر در فیلم‌های «فروشنده» و «خشکسالی و دروغ» بازی کرده است.

مهران مدیری که به تازگی جدیدترین ساخته‌اش را راهی اکران کرده، سال گذشته نقشی کوتاه در فیلم «تابستان همان سال» محمود کلاری داشت که در نوبت اکران قرار دارد. او سه سال قبل در فیلم «خائن کشی» مسعود کیمیایی نیز بازی کرد، ولی آن فیلم هم به اکران سینمایی نرسید. 

یکی از فیلم‌های تازه اکران سینما‌ها عاشقانه «یادگار جنوب» است که وحید رهبانی پس از گذشت سه سال از «هناس» نقشی کلیدی در آن ایفا کرده است.

در این فیلم الناز شاکردوست هم بازی کرده که فیلم «بی‌بدن» را تا مدتی قبل روی پرده سینما داشت.

پژمان جمشیدی که فیلم‌های «هتل»، «بی‌بدن»، «تمسح خونی»، «تگزاس ۳» از آخرین کار‌های او هستند، نیز در «یادگار جنوب» بازی کرده است.

در این فیلم صابر ابر هم با گریمی کاملا متفاوت بازی کرده است تا او نیز پس از مدت‌ها با نقشی تازه، اما کوتاه بر پرده سینما باشد.

اما در بین فیلم‌های جدید دو بازیگر حرفه‌ای دیگر هم هستند که «روزی روزگاری آبادان» شان بی‌سروصدا اکران می‌شود. فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده از بازیگران اصلی اولین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ هستند که مدتی است به نمایش عمومی درآمده است.

آخرین فیلم اکران شده معتمدآریا «عامه پسند» بود که پس از پنج سال به نمایش درآمد و تنابنده هم که این روز‌ها با گروه سریال «پایتخت» در تدارک آغاز این پروژه است، «جنگ جهانی سوم» و «سه کام حبس» را در سال‌های اخیر روی پرده داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین