کد خبر: ۹۲۷۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

پیام فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح ایران به یحیی السنوار

فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در پیام‌های جداگانه انتخاب «یحیی السنوار» را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تبریک گفتند و تاکید کردند: با این انتخاب راه «شهید القدس» ادامه می‌یابد و ما هم از هیچ کمکی به حماس دریغ نخواهیم کرد.
پیام فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح ایران به یحیی السنوار
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در پیام‌های جداگانه انتخاب «یحیی السنوار» را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تبریک گفتند و تاکید کردند: با این انتخاب راه «شهید القدس» ادامه می‌یابد و ما هم از هیچ کمکی به حماس دریغ نخواهیم کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پیامی با اشاره به انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس، آورده است: انتخاب شایسته «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس گویای عزم راسخ جبهه مقاومت به ادامه راه پرافتخار شهید عزیز «اسماعیل هنیه» و استمرار خط مبارزه با رژیم منحوس و پلید صهیونیستی و مُهر تاییدی بر شکست آن رژیم جلاد در ترور رهبران میدانی محور مقاومت است.

در ادامه این پیام آمده است: این انتخاب دقیق، حکایت از هوشمندی، پویایی و تصمیم قاطع جنبش مقاومت اسلامی بر ضرورت ادامه مسیر مبارزه و ان‌شاءالله نابودی زودرس رژیم صفاک صهیونیستی و آزادی قدس شریف دارد.

مثل همیشه از هیچ کمکی به شما دریغ نخواهیم کرد

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیام خود آورده است: خبر انتصاب جنابعالی به ریاست دفتر سیاسی جنبش اسلامی، مردمی و جهادی حماس از سوی اعضای رشید و بصیر شورای رهبری مقاومت فلسطین، چونان باران رحمت و انوار حیات بخشی بود که پس از شهادت اسوه تقوی و جهاد و ابوالشهدا حاج اسماعیل هنیه دل مؤمنان و موحدان و مجاهدان را تسکین داد و دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیان بی شرم آن را در نگرانی شدید فرو برد.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب و سایر برادران جهادی شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تأسی از قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان صلوات الله علیه و آله و رهنمود‌های حضرت امام خمینی قدس سره الشریف و تحت رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته، مثل همیشه از هیچ کمکی به شما و سایر مجاهدان مقاوم دریغ نخواهیم کرد و آن را بعنوان فریضه‌ای پر افتخار نصب العین خواهیم داشت.

انتخاب السنوار نشان دهنده درایت و هوشیاری محور مقاومت است

در پیام امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز آمده است: انتصاب برادر مجاهد و مومن حاج «یحیی السنوار» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس که به حق مناسب‌ترین گزینه برای جانشینی برادر مجاهد شهید اسماعیل هنیه است را به برادرانمان در جنبش حماس، ملت مظلوم فلسطین و محور مقاومت تبریک و تهنیت گفته و از خداوند سبحان توفیق روزافزون این فرمانده شجاع را جهت مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی در این مقطع حساس تاریخی مسئلت می‌نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: بی شک حضور فرمانده‌ای با چنین مشخصات بارز در خط مقدم مبارزه نشان دهنده درایت، پویایی و بیانگر رصد دقیق اتفاقات اخیر و هوشیاری کامل محور مقاومت است. شهادت اسماعیل هنیه در تهران بار دیگر این نکته را به اثبات رساند که صهیونیست‌های جنایتکار از هیچ تلاش مذبوحانه‌ای برای بقای این دولت جعلی فروگذار نکرده و این باند جنایتکار باید بداند که به فضل الهی پرچم مقاومت هرگز بر زمین نخواهد ماند و این رایت مقدس به زودی بر فراز گنبد مسجد الاقصی به اهتزاز در خواهد آمد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه شنبه ـ ۱۶ مرداد ـ در بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شد.

یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شده است. از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می‌شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند. رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده، اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار باره زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد. وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین