کد خبر: ۹۲۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱

جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین در خرسون دیده شدند

حدود یک هفته پس از دریافت چندین جنگنده اف-۱۶ آمریکایی از سوی اوکراین، منابع محلی از فعالیت این جنگنده‌ها در منطقه خرسون خبر دادند.
جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین در خرسون دیده شدند
آفتاب‌‌نیوز :

کانال تلگرامی تارنمای خبری اسپوتنیک امروز (پنجشنبه) به نقل از «پاول فیلیپچوک» بخشدار شهر کاخوفسکی، نوشت که جنگنده های اف-۱۶ در منطقه خرسون اوکراین دیده شده اند.

وی ابراز اطمینان کرد که «به زودی، تمامی آنها نابود خواهند شد.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، پیشتر اعلام کرده بود که الحاق جنگنده‌های اف-۱۶ به نیروی هوایی اوکراین، مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

وی گفته بود: همانگونه که تانک‌ها، خودروهای زرهی و سایر تجهیزات از جمله موشک‌اندازها را منهدم کرده‌ایم، هواپیما را نیز نابود خواهیم کرد.

یک مقام روس چندی پیش گفته بود که حملات اوکراین از جمله تهاجم به یک فروشگاه در شهر «اولشکی» خرسون دستکم ۱۴ زخمی بر جای گذاشت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، اوایل این هفته تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ که مدت‌ها مورد انتظار این کشور بود را تایید و اعلام کرد که خلبانان اوکراینی پرواز با این جنگنده‌های ساخت آمریکا را برای عملیات‌هایی در داخل این کشور آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه داد: ما منتظر اف-۱۶های بیشتر هستیم و بسیاری از دوستان ما اکنون در حال آموزش [درباره نحوه کار با این جنگنده‌های ساخت آمریکا] هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین