کد خبر: ۹۲۷۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳

خطر پیری جامعه را تهدید می‌کند

رییس ستاد سمن های شهر تهران با اشاره به تهدید خطر پیری کشور در آینده گفت: باید برای حرکت به سمت جوانی جمعیت تلاش کرده و زیرساخت های لازم را برای جامعه سالمندی فراهم کنیم.
خطر پیری جامعه را تهدید می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علوی روز پنجشنبه ضمن بازدید از موسسه خیریه کهریزک و خدمت رسانی به مددجویان شریف تهرانی افزود: اگر برای فردای جامعه که ممکن است با چالش جامعه سالمندی رو به رو باشد، تدبیر و برنامه ریزی لازم صورت نگیرد، در حق خودمان و مردم ظلم کرده ایم.

علوی تصریح کرد: ما خادم مردم در شورای شهر هستیم و باید همه ابعاد جامعه را در نظر بگیریم و برای فراهم سازی زیرساخت‌ها و مرتفع ساختن آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: بنابراین باید مسئولان و مدیران کشور و نیز جامعه را به این موضوعات مهم حساس کنیم.

رییس ستاد سمن‌های شهر تهران اظهارداشت: هر چند امروز به دلیل گرمای هوا ادارات تهران تعطیل شده، اما کار ما داوطلبانه و جهادی است و تعطیلی ندارد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و هم نوعان فارغ از نژاد و دین در فرهنگ و اعتقادات ما ایرانی‌ها نهادینه شده است افزود: امروز بر روح مرد بزرگ مرحوم حکیم زاده که برای ایجاد این موسسه خیریه زحمت کشیدند، درود می‌فرستیم و یادآوری می‌کنم که همه ما باید وظیفه اجتماعی خود را فراموش نکرده و در حد توان خود پای کار بیاییم.

علوی با اشاره به وظایف و رسالت ستاد سمن‌های شهر تهران گفت: وظیفه اصلی ما در این ستاد، حساس سازی جامعه نسبت به موضوعات مهمی است که گاهی جایگاه کمرنگ‌تری به خود گرفته اند و اگر به این موضوعات پرداخته نشود چالش بزرگی در جامعه پدید می‌آورد.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که مسئولان و مدیران کشور و همچنین جامعه را به این موضوعات مهم حساس و مطالبه گری کنیم تا آنان به وظایف خود عمل کنند.

رییس ستاد سمن‌های شهر تهران با تاکید بر اینکه تکریم و احترام به سالمندان و معلولان ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد گفت: بر خلاف برخی کشور‌های غربی، سالمندان را گنجینه گرانقدر خود می‌دانیم و وجود آنان را ارج می‌نهیم و امروز وظیفه داریم که این فرهنگ را در جامعه ایرانی اسلامی خود ترویج دهیم.

علوی همچنین بر ضرورت هماهنگی، همفکری و همراهی همه سمن ها، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های شهر تهران تاکید و تصریح کرد: زمانی با هم باشیم تاثیرگذارتر خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در این بازدید، مجید قمی عضو هیأت مدیره موسسه خیریه کهریزک، برخی نمایندگان سمن‌ها و مدیران و کارکنان ستاد توان افزایی سمن‌های شهر تهران نیز حضور داشتند.

علوی و هیات همراه از کارگاه‌های توانبخشی هنری، خیاطی، سفالگری، قالیدوزی و همچنین مراکز درمانی و فیزیوتراپی موسسه خیریه کهریزک بازدید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین