کد خبر: ۹۲۷۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

انتقاد معترضان به کامالا هریس به دلیل مواضع او در مقابل اسرائیل و فلسطین

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴، توسط معترضان در تظاهراتی در میشیگان به دلیل ادامه حمایت واشنگتن از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت.
انتقاد معترضان به کامالا هریس به دلیل مواضع او در مقابل اسرائیل و فلسطین
آفتاب‌‌نیوز :

دولت بایدن - هریس از اسرائیل در برابر اتهامات جنایات جنگی در دادگاه‌های عالی جهان دفاع کرده است. کامالا هریس سعی کرد از معاون سابق خود که به شدت طرفدار اسرائیل بود فاصله بگیرد، اما تاکنون تنها خواستار آتش بس در غزه شده است.

رهبران غیرمتعهد جنبش ملی می‌گویند که با هریس و والز در راهپیمایی میشیگان صحبت کرده اند. این رویارویی کوتاه زمانی اتفاق افتاده است که هریس در حال بررسی شرایط پیچیده درگیری اسرائیل و حماس در سطح دیپلماتیک و سیاسی است.

طبق بیانیه این گروه، لیلا ایلابد و عباس علویه، بنیانگذاران جنبش ملی عدم تعهد با هدف نشان دادن نارضایتی از مدیریت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در درگیری‌های غزه، به هریس و والز نگرانی‌های خود را درباره ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل و وضعیت اسفناک فلسطینیان ابراز کردند.

یکی از سخنگویان تیم انتخاباتی هریس این نشست کوتاه را گسترش ادامه تعامل خود با جوامع عرب، مسلمان و فلسطینی درباره جنگ غزه از ۷ اکتبر تا کنون توصیف کرد.

این سخنگو ادامه داد: معاون رئیس جمهور به صراحت گفته است «او همیشه تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که اسرائیل قادر به دفاع از خود در برابر ایران و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آن است.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر آتش‌بس و معامله گروگان‌ها در حال حاضر متمرکز است. همانطور که او گفته است، «زمان آن فرا رسیده است که این جنگ به گونه‌ای پایان یابد که اسرائیل امن باشد، گروگان‌ها آزاد شوند، رنج غیرنظامیان فلسطینی پایان یابد، و مردم فلسطین بتوانند به حق خود برای کرامت، آزادی و تعیین سرنوشت دست یابند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین