کد خبر: ۹۲۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲

وزیر فرهنگ: نمایندگی‌های فرهنگی خارج از کشور احیا شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جریان فرهنگی در نمایندگی‌های فرهنگی خارج از کشور رو به خاموشی بود که احیا شد.
وزیر فرهنگ: نمایندگی‌های فرهنگی خارج از کشور احیا شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در آیین بهره برداری از سالن اجتماعات بازسازی شده شهرستان کبودرآهنگ افزود: وزارت فرهنگ را با هزار و ۲۰۰ میلیارد اعتبار تحویل گرفتم و امسال با ۲۰ هزار میلیارد آن را تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: در ۸۵ کشور نمایندگی فرهنگی داریم در حالی که پیشتر در اکثر کشور‌ها نمایندگی‌ها تعطیل بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دولت شهید رییسی بنا بر این بود که پروژه‌های ناتمامی که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود، تمام شود.

وی یادآور شد: برخی پروژه‌ها ۱۸ سال و ۲۰سال مانده بود که باید به پایان می‌رسید و تعیین تکلیف می‌شد.

اسماعیلی بیان کرد: هفته قبل که به یزد سفر کرده بودم پروژه‌ای بود که از سال ۸۴ مانده بود و فقط ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود و طی سه سال ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کردیم تا به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از سالن‌های جدید توریستی استانبول داشتم به وزیر ترکیه‌ای گفتم طرحی در ارومیه داریم که بسیار زیباتر از مجموعه‌ای است که شما دارید و برای دیدن آن سفری به ایران داشته باشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در ارومیه سه سالن بزرگ موسیقی داریم که با فناوری‌های جدید ساخته شده و نیازی به استفاده از ابزار آلات بلندگو ندارد.

وی با بیان اینکه در تهران آسمانه هنر را ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب که یک مجموعه فاخر فرهنگی در کشور ساخته نشده بود، با تملک ۳۵ هزار میلیارد ریال شروع کردیم، تاکید کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال کم داشتیم که با کمک شهید رییسی این اتفاق مهم رخ داد.

اسماعیلی یادآور شد: برای طراحی آسمانه هنر ۴۰ میلیارد ریال جایزه در نظر گرفتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین