کد خبر: ۹۲۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷

تهران از امروز خنک‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز (جمعه، ۱۹ مردادماه) دمای هوای تهران روند کاهشی دارد و خنک‌ترین بامداد برای تهرانی‌ها پنجشنبه هفته آینده خواهد بود.
تهران از امروز خنک‌تر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، گرمای هوا در اکثر نقاط کشور ادامه دارد و به تدریج از سمت شمال غرب کشور از شدت دمای هوا کاسته خواهد شد.

طی روز‌های گذشته، با ادامه هوای گرم در اکثر مناطق کشور، برخی از شهر‌های ایران مانند قم به طور بی‌سابقه‌ای طی دو دهه اخیر رکورد دمایی داشتند، به گونه‌ای که روز گذشته قم دمای بالای ۴۷ درجه را تجربه کرد. با سیطره گنبد حرارتی بر کشور، در استان یزد، شهر بافق هم روز‌های گرم شدیدی را گذرانده است.

از امروز (جمعه ۱۹ مردادماه) به صورت تدریجی از گرمای هوا کاسته خواهد شد و تا پایان هفته آتی دمای نرمال تابستانی را خواهیم داشت. نواحی شمالی کشور نیز از فردا روند کاهش دما را خواهند داشت.

همچنین، سازمان هواشناسی برای بخش‌های جنوبی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی بارش باران، ناپایداری‌های موسمی و احتمال سیلاب را پیش بینی کرده است. بر این اساس، در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق، غرب شمال استان هرمزگان، جنوب غرب استان کرمان و جنوب شرق استان فارس احتمال افزایش فعالیت‌های موسمی وجود دارد.

وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق کشور نیز تشدید خواهد شد و آب‌های جنوب کشور مواج و پر تلاطم خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین