کد خبر: ۹۲۷۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱

المپیک پاریس| طلسم ۱۲ ساله تکواندو در المپیک شکست، برخورداری نقره‌ای شد

مهران برخورداری نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در فینال المپیک پاریس با شکست مقابل هوگوپوش تونس پس از ۱۲ سال برای تکواندو ایران مدال نقره المپیک را کسب کرد.
المپیک پاریس| طلسم ۱۲ ساله تکواندو در المپیک شکست، برخورداری نقره‌ای شد
آفتاب‌‌نیوز :

 سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پاریس که با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور از روز ۱۷ مرداد در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شده و این رقابت‌ها تا روز (شنبه ۲۰مرداد) ادامه خواهد داشت.

روز (جمعه ۱۹ مردادماه_۱۴۰۳) در سومین روز از مسابقات تکواندو و در وزن ۸۰-کیلوگرم مهران برخورداری نماینده تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در فینال المپیک پاریس با شکست مقابل «فریس کاتوسی» نماینده تیم تونس به مدال نقره المپیک۲۰۲۴ پاریس دست یافت.

این رقابت در راند اول با نتیجه ۴ بر ۲ به سود نماینده تونس به پایان رسید. راند دوم با نتیجه ۴ بر یک به سود تونس تمام شد و برخورداری به مدال نقره بسنده کرد. با این مدال برخورداری طلسم ۱۲ ساله را شکست.

این تکواندوکار تونسی نفر ۸ رنکینگ، دارنده مدال برنز مسابقات قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲، دارنده یک طلا و دو برنز گرندپری، دارنده مدال طلای ارتش‌های جهان و دارنده پنج مدال طلای قاره آفریقا است.

تکواندوی ایران برای آخرین بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن توسط هادی ساعی موفق به کسب مدال طلای المپیک شده است.

برخورداری برای رسیدن به فینال المپیک پاریس ابتدا «جسوربک جایسانوف» از کشور ازبکستان را شکست داد. 

در مرحله یک چهارم نیز «سیمونه آلیسو» از ایتالیا را شکست داد.

برخورداری در مرحله نیمه نهایی به مصاف «سئو بائه» از کشور کره جنوبی رفت و با شکست این تکواندوکار به فینال المپیک پاریس راه یافت.

محمد باقری‌معتمد آخرین تکواندوکار فینالیست مردان کشورمان بود که در المپیک ۲۰۱۲ لندن با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل ثروت تازه گل ترکیه‌ای باخت و به مدال نقره رسیده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین