کد خبر: ۹۲۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹

تحرکات جدید ارتش آمریکا در خاورمیانه

آمریکا همچنان در حال ارسال تجهیزات نظامی و لجستیکی و نیروی نظامی بیشتر به سوریه و تقویت حضور خود در این کشور در چارچوب حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی است.
تحرکات جدید ارتش آمریکا در خاورمیانه
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش آمریکا در ادامه انتقال نیرو‌ها و تجهیزات نظامی و لجستیکی و بیشتر به سوریه طی چند روز اخیر، روز جمعه نیز شمار دیگری نیرو به پایگاه‌های خود در شمال شرق سوریه اعزام کرد. منطقه‌ای که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا قرار دارد. 

روزنامه العربی الجدید به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت که جمعه، یک فروند هواپیمای باری ارتش آمریکا از عراق به پایگاه «خراب الجیر» در حومه منطقه «رمیلان» در شمال استان حسکه آمد. این هواپیما علاوه بر تجهیزات نظامی و لجستیکی حامل نیرو‌های نظامی نیز بود. 

 فرود این هواپیما در این منطقه، با پرواز شدید بالگرد‌ها و پهپاد‌های آمریکایی همراه بود. 

در همین زمینه جان علی، فعال رسانه‌ای در گفتگو با العربی الجدید با اشاره به این‌که ورود نیرو‌های کمکی آمریکایی به شمال شرق سوریه، در چارچوب اقدامات روتین آمریکا در این بخش از سوریه صورت می‌گیرد، گفت که «طی روز‌های اخیر شاهد تقویت پی در پی پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه به ویژه در میدان گازی کونیکو و میدان العمر در حومه دیرالزور، که بزرگترین پایگاه نظامی ارتش آمریکا در سوریه است، علاوه بر پایگاه الشدادی در حومه استان حسکه بودیم»

این در حالی است که نیرو‌های قسد، همچنان دو منطقه امنیتی تحت کنترل نظام سوریه در دو شهر الحسکه و قامشلی را تحت محاصره دارند. 

یک منبع محلی به العربی الجدید گفت: هیأتی متشکل از مقامات نظام سوریه و نیرو‌های روسی وارد فرودگاه قامشلی شده‌اند تا درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کنند. 

وی افزود که مذاکرات برای شکستن محاصره این دو منطقه امنیتی و توسعه عملیات نظامی در حومه شرقی دیرالزور متمرکز بود، اما هنوز هیچ توافقی در این خصوص حاصل نشده است.

آمریکا که به شدت نگران پاسخ محور مقاومت به ترور شهیدان اسماعیل هنیه در ایران و فؤاد شکر در لبنان توسط اسرائیل است، چند روزی است که در حال تقویت نظامی خود در مناطق تحت نفوذش در شمال شرقسوریه است..

یک منبع میدانی سوری شنبه هفته پیش (۱۳ مرداد) به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که نیرو‌های آمریکایی، پایگاه‌های خود را به ۱۵ بالگرد جدید مجهز کرده‌اند «تا توانمندی‌های هجومی خود را تقویت کنند».

وی با بیان اینکه هدف از این اقدامات، «حمایت هر چه بیشتر از اسرائیل است»، خبر داد: «یک هواپیما در پایگاه خراب الجیر در اطراف الحسکه (شمال شرق سوریه) فرود آمد که حامل تجهیزات نظامی، سامانه‌های ضد هوایی، مواد لجستیک و نظامی و ۲۵ نیروی نظامی بود».

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک روز پیشتر خبر داده بود که «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور، بر استقرار نظامیان بیشتر در خاورمیانه نظارت خواهد کرد تا بتوانند حمایت بیشتری از اسرائیل داشته باشند.

 پنتاگون اعلام کرد که توان نظامی بیشتری را در خاورمیانه برای بازدارندگی در مقابل حمله از جانب ایران، مستقر کرده‌ایم.

در ادامه این مطلب آمده است: ما بسیار بر کاهش تنش و دور نگه داشتن منطقه از یک جنگ تمام عیار تمرکز کرده‌ایم. ما توان نظامی اضافی را در خاورمیانه برای بازدارندگی از هرگونه حمله از جانب ایران، مستقر کرده‌ایم. ما متعهد به دفاع از اسرائیل در صورت حمله هستیم. ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید اوضاع در خاورمیانه باشیم، اما آماده پاسخگویی هستیم. امیدواریم که تنش‌های فعلی در خاورمیانه از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.  ما به طور کامل از توانایی‌های ایران و عواملش آگاهیم. ما حملات علیه نیروهایمان در عراق را تحمل نخواهیم کرد و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم. حمله به نیرو‌های ما در عراق، رفتار‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تأیید می‌کند. ما هواپیما‌های اف ۲۲ را در خاورمیانه برای بازداشتن ایران و عواملش مستقر کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین