کد خبر: ۹۲۸۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵

۷ گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش چه کسانی هستند + اسامی

گزینه‌های مختلفی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است؛ در این مطلب، ۷ گزینه نهایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
۷ گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش چه کسانی هستند + اسامی
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری تسنیم نوشت: وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های کشور است. آموزش و پرورش با ۱۶ میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آن‌ها به عنوان مخاطبان مستقیم در ارتباط است و جمعیتی بیش از ۳۰ میلیون نفر با این وزارتخانه مرتبط هستند.

انتخاب وزیر آموزش و پرورش با توجه به مخاطبان وسیع این وزارتخانه و نقش کلیدی آن در تربیت نسل آینده کشور همواره از اهمیت به سزایی برخوردار است.

از نظر مردم و فعالان حوزه آموزش و پرورش در انتخاب وزیر برای این وزارتخانه، مهم‌ترین بحث، میزان شناخت وزیر آموزش و پرورش از شرایط و مشکلات موجود، ارائه برنامه‌ای واضح، زمان‌بندی شده و قابل ارزیابی برای بهبود وضعیت و ارائه مستنداتی در خصوص تبحر و توان برای اجرای آن است.

با توجه به تغییر دولت سیزدهم و استقرار دولت چهاردهم، گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش مطرح است در این مطلب به گزینه‌هایی که تا به امروز برای این وزارتخانه کلیدی مطرح شده است، مروری داریم.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دولت دوم حسن روحانی است؛ او متولد سال ۱۳۴۲ است. بطحایی دارای مدرک کارشناسی برنامه‌ریزی آموزشی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی با گرایش مدیریت مالی است.

سید جواد حسینی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دولت دوم حسن روحانی از ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ تا ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ بود. او مدتی را نیز به عنوان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی فعالیت می‌کرد. حسینی متولد سال ۱۳۴۶ و دارای مدرک دکترای تخصصی جامعه‌شناسی از دانشگاه ملی علوم روسیه است.

محمود امانی طهرانی، دبیرکل فعلی شورای عالی آموزش و پرورش است، او مدتی هم به عنوان مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری آموزش و پرورش فعالیت داشت.

مهدی نوید ادهم متولد ۱۳۳۴، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ بود. او مدیر طرح تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (طرح توسعه راهبری آموزش و پرورش ایران در افق ۱۴۰۴ است.)

رضا مراد صحرایی؛ وزیر فعلی آموزش و پرورش که از خرداد سال ۱۴۰۲ در این سمت حضور دارد. صحرایی پیش از این به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان فعالیت می‌کرد.

محمد باقر نوبخت؛ متولد سال ۱۳۲۹، او دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه پیزلی اسکاتلند است. نوبخت برای چهار دوره متوالی در ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده رشت در مجلس حضور داشت، پیش از دولت یازدهم به‌عنوان معاون پژوهش‌های اقتصادیِ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کرد و پس از آن، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

محسن حاجی میرزایی؛ متولد ۱۳۳۸ است او سال ۱۳۹۸ و در دولت دوم حسن روحانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

حاجی میرزایی در دولت مسعود پزشکیان به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین