کد خبر: ۹۲۸۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

پاسخ تند مادورو به پیشنهاد پاناما

رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد همتای پانامایی خود را برای تسهیل خروج او به کشور ثالث برای امکان انتقال سیاسی، رد کرد و به او پاسخ تندی داد.
پاسخ تند مادورو به پیشنهاد پاناما
آفتاب‌‌نیوز :

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به پیشنهاد رائول مولینو، رئیس جمهور پاناما که گفته است برای خروج او از ونزوئلا و رفتن به یک کشور ثالث کمک خواهد کرد، واکنش تندی نشان داد.

مولینو در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت به مادورو گذرگاهی امن خواهد داد تا به عنوان یک «پل» برای رفتن او به کشور ثالث عمل کند.

برخی از شهروندان ونزوئلا پس از انتخابات ۲۸ ژوئیه در این کشور که به پیروزی نیکولاس مادورو منجر شد، مدعی‌اند که رقیب او در این انتخابات که در واقع دوم شده، پیروز شده است.

مادورو در پاسخ به همتای پانامایی خود که او نیز سه ماه پیش به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، او را متهم کرد که در برابر رقیبش در انتخابات شکست خورده بود.

مادورو در خارج از دادگاهی که برای درخواست تجدید نظر به منظور تأیید نتایج انتخابات به آن مراجعه کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور پاناما، من سعی خواهم کرد نام شما را یاد بگیرم، اما هر کسی که با ونزوئلا در بیفتد، به گل خواهد نشست.

بنابر گزارش رویترز، پاناما یکی از چند کشور آمریکای لاتین، از جمله آرژانتین، شیلی، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، پرو و اروگوئه است که از زمان انتخابات مورد مناقشه ۲۸ ژوئیه روابط دیپلماتیک خود را با ونزوئلا قطع کرده‌اند.

رئیس جمهور مولینو در اقدامی مداخله‌جوبانه خواستار برگزاری نشست منطقه‌ای برای بحث در مورد نتایج انتخابات ونزوئلا شده است. او روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت که هفت رئیس جمهور حضور خود را تایید کرده‌اند.

او همچنین گفت، این نشست می‌تواند در جمهوری دومینیکن همزمان با مراسم تحلیف رئیس جمهور لوئیس ابیندر که روز ۱۶ اوت برگزار می‌شود، تشکیل شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین