کد خبر: ۹۲۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

حسین افشین، معاون علمی ریاست‌جمهوری پزشکیان کیست؟

سکانداری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در دولت چهاردهم نیز برای چهارمین دوره متوالی به اساتید دانشگاه صنعتی شریف، محول و حسین افشین با حکم رئیس‌جمهور به این سمت منصوب شد.
حسین افشین، معاون علمی ریاست‌جمهوری پزشکیان کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

امروز با حکم رئیس جمهور حسین افشین استاد و رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به سمت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور انتخاب شد.

حوزه تخصصی افشین، مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی است.

اولین معاون علمی این نهاد صادق واعظ‌زاده استاد تمام گروه قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران و دانشگاه علم و فرهنگ و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که در دولت اول محمود احمدی‌نژاد اولین معاون علمی رئیس‌جمهور ایران شد.

بعد از وی دکتر نسرین سلطانخواه در سال ۱۳۸۸ به این سمت منصوب شد. سلطانخواه در سال ۱۳۵۸ در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف قبول شد و پس از گذشت ۵ ترم تحصیلی به ریاضی تغییر رشته داد و در سال ۱۳۶۵ و ۱۳۶۷ لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرد. او در سال ۱۳۷۳، در حالی که عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا بود، به عنوان اولین فارغ‌التحصیل دکترای ریاضیِ دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شد.

سورنا ستاری سومین معاون علمی است. وی در سال ۱۳۸۴، به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد. ستاری در ۱۳ مهر ۱۳۹۲ با حکم رئیس‌جمهور وقت حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور منصوب شد. وی نیز دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است.

سکاندار بعدی این معاونت دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی است. دهقانی نیز فارغ‌التحصیل دانشکده مهندسی هوافضا است که در این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده و بعد به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده و در کارنامه‌اش عناوینی مانند «استاد نمونه آموزشی» و «استاد نمونه پژوهشی» هم به چشم می‌خورد.

افشین، معتقد است پژوهشگاه‌ها پلی میان صنعت و دانشگاه است و از میان تفاهم‌نامه‌های متعددی که در کشور به امضا می‌رسد، آن تفاهم‌نامه‌ای با ارزش است که یک سمت آن بخش خصوصی باشد، چون بخش خصوصی به دنبال رفع مشکل است.

وی در زمینه تولید تجهیزات پمپ‌های سرچاهی فعال است و تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی برای توسعه این ابزار منعقد کرده است.

در متن حکم رئیس‌جمهور خطاب به معاون علمی آمده است:

«جناب آقای حسین افشین

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سمت "معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور" منصوب می‌نمایم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.

توفیق آن‌جناب را در انجام شایسته وظایف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.

مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین