کد خبر: ۹۲۸۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

شرط نماینده مجلس برای رای اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بررسی شود که استعلامات لازم برای انتصابات انجام شده یا نه، به ویژه برای افرادی که فرزندانشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند.
شرط نماینده مجلس برای رای اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان
آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارزیابی و انتخاب مناسب یک فرد جهت رای اعتماد، معیار‌های متعددی وجود دارند که برخی از آن‌ها براساس فرمایشات مقام معظم رهبری نیز می‌باشند. در ارزیابی انتصابات جدید دولت معیار‌های شامل امین بودن، صداقت، تدین و تعهد به نظام اسلامی، نگاه امیدوارانه به آینده، پاکدستی، عدم سابقه فساد، نگاه ملی به کشور، عدم وابستگی به جناح‌ها و سیاست‌های خاص، کارآمدی و توانمندی، ولایتمداری و عدم دلبستگی به آمریکا می‌باشند.

وی اظهار داشت: باید بررسی شود که استعلامات لازم برای انتصابات انجام شده یا نه، به ویژه برای افرادی که فرزندانشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند.  یکی از ملاک‌های اساسی در بررسی وزرا و انتصابات اخیر، رعایت قانون انتصابات است.

حاجی دلیگانی با اشاره به این نکته که در انتصابات باید به مسئله جوان‌گرایی توجه شود اظهار داشت: رعایت شاخص‌های دوازده‌گانه برای انتخاب افراد مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید به دقت بررسی کند که آیا این معیار‌ها و قوانین در انتصابات رعایت شده‌اند یا خیر.

منبع: خبرگزاری دانشجو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین