کد خبر: ۹۲۸۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱

اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد

به گفته وزیر زیرساخت ترکیه، پس از موافقت اینستاگرام برای همکاری با مقامات جهت رفع نگرانی‌های دولت این کشور، این شبکه اجتماعی رفع فیلتر شده است.
اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد
آفتاب‌‌نیوز :

شامگاه شنبه، ۲۰ مرداد، دولت ترکیه اعلام کرد که دسترسی به شبکه اجتماعی اینستاگرام را پس از «موافقت این شرکت جهت همکاری با مقامات برای رفع نگرانی‌های دولت»، رفع فیلتر کرده است.

«عبدالقادر اورالوغلو» وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در پی مذاکرات ما با مقامات اینستاگرام و پس از وعده آن‌ها مبنی بر همکاری در رفع نیاز‌های ما در مورد مشکلات مربوط به سانسور اعمال شده بر برخی از کاربران، محدودیت دسترسی را رفع کردیم».

وی گفت: «دستاورد‌های قابل توجهی در افزایش امنیت در محیط دیجیتال در ترکیه، انطباق قانونی، حفاظت از حقوق کاربران و توسعه مکانیزم بازرسی منصفانه به دست آمده است.»

اورالوغلو همچنین افزود: «متا، شرکت مادر اینستاگرام موافقت کرده است که از قوانین ترکیه پیروی کند و از حذف کارآمد پست‌ها و محتوا در صورتی که حاوی عناصری از جنایات خاص یا "تبلیغات تروریسم" باشد، اطمینان حاصل کند.»

در روز ۱۲ مرداد و در پی محکومیت خط مشی شبکه اجتماعی اینستاگرام از سوی یکی از مقامات دولت ترکیه به دلیل «ممانعت فعالانه» از انتشار پیام‌های تسلیت شهروندان در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این شبکه اجتماعی در این کشور از دسترس خارج شده است.

یک مقام ناظر بدون ارائه جزئیات در این باره گفت: در ۲ اوت (۱۲ مرداد) دسترسی به وبگاه instagram.com به تصمیم نهاد فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه مسدود شد.

«فخرالدین آلتون» مدیر اداره ارتباطات دولت ترکیه در ۳۱ ژویه اینستاگرام را به دلیل ممانعت فعالانه کاربرانی که پس از ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توسط رژیم صهیونیستی در تهران پیام تسلیت منتشر می‌کردند، محکوم کرد.

در همین راستا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به دلیل ممانعت از انتقاد از رژیم صهیونیستی، به «فاشیسم دیجیتالی» متهم کرد. اردوغان گفت: «آن‌ها حتی یک جمله ساده در انتقاد از رژیم صهیونیستی را توهین می‌دانند. ما با فاشیسم دیجیتالی روبرو هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین