کد خبر: ۹۲۸۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

نوسانات شدید دقیقه ۹۰ در پاستور؛ چه کسانی سکاندار وزارتخانه‌ها می‌شوند؟

یک نماینده مجلس، گفت: بر اساس شنیده‌ها سه نفر از اعضای دولت سیزدهم در دولت چهاردهم حضور دارند.
نوسانات شدید دقیقه ۹۰ در پاستور؛ چه کسانی سکاندار وزارتخانه‌ها می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس خبر‌های رسیده، سه نفر از اعضای دولت سیزدهم در دولت چهاردهم حضور دارند. خبر‌ها همچنین حاکی از آن است که احتمالا دو نماینده مجلس که هر دو عضو فراکسیون مستقلین مجلس هستند، در صورت کسب رای اعتماد از بهارستان به پاستور کوچ خواهند کرد.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم امروز به شکل رسمی تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود. اما در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها در خصوص اعضای کابینه زیاد است. برخی می‌گویند چند عضو دولت سیزدهم در کابینه دولت پزشکیان حضور دارند؛ احتمالا علاوه بر اسلامی که روز گذشته به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی انتخاب شد، عباس علی‌آبادی و اسماعیل خطیب نیز به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوند. اگر چه در فرصت باقی‌مانده تا رسیدن لیست از پاستور به بهارستان ممکن است هر ساعت برخی اسامی تغییر کند با این حال، اما به نظر می‌رسد برخی از گزینه‌ها قطعی شده‌اند.

یک نماینده مجلس که نخواست نامش فاش شود، در خصوص اسامی مطرح به عنوان وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان، گفت: بر اساس شنیده‌هایم سه نفر از اعضای دولت سیزدهم در دولت چهاردهم حضور دارند. بر این اساس، احتمالا به جز اسلامی، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و عباس علی‌آبادی وزیر صمت دولت سیزدهم در دولت چهاردهم حضور خواهند داشت.

او با بیان اینکه تقریبا تمامی اعضای کابینه مشخص شده‌اند، خاطرنشان کرد: عبدالناصر همتی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و عباس عراقچی برای تصدی وزارت امور خارجه قطعی شده‌اند. همچنین غلامحسین نوذری نیز برای تصدی وزارت نفت قطعی شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با وجودی که پیش از این مجید انصاری و حسین علایی برای تصدی وزارت کشور مطرح بودند، اما منتفی شدند، با این حال از تصمیم جدید در خصوص وزیر پیشنهادی کشور بی‌اطلاع هستم. برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش محمد‌باقر نوبخت و سید‌جواد حسینی مطرح هستند، اما هنوز هیچ‌کدام قطعی نشده است.

او تصریح کرد: نصیرزاده برای وزارت دفاع و سید‌عباس صالحی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است. همچنین فرزانه صادق مالواجرد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مطرح است. از سوی دیگر نام صالحی‌امیری برای وزارت گردشگری اعلام شده است. امیررضا خادم نیز برای تصدی وزارت ورزش مطرح است.

این در حالی است که جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: هر لحظه لیست جدیدی منتشر می‌شود و اسامی اعضای کابینه تغییر می‌کند. سوال کردم، اما هیچ چیزی قطعی نیست و شاید تا امروز تغییرات نهایی را انجام دهند. برای مثال تا روز جمعه نوبخت برای وزارت آموزش و پرورش مطرح بود و امروز یک فرد دیگری مطرح شد. همچنین برای تصدی وزارت راه شخص دیگری مطرح بود، اما در حال حاضر نام دیگری مطرح است؛ بنابراین نوسانات شدیدی وجود دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شنیده‌ام که علی‌آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم در دولت چهاردهم حضور خواهد داشت. اما این‌ها گمانه‌زنی‌هایی است که وجود دارد و نمی‌توان گفت که قطعی است یا خیر.

این در حالی است که عصر روز گذشته لیست غیر‌رسمی از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم منتشر شد که اگرچه برخی از اسامی آن با آنچه نمایندگان مجلس، اعلام کرده بوده‌اند یکسان است، اما تفاوت‌هایی وجود دارد.

بر این اساس همتی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد، میدری وزیر پیشنهادی کار، سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه، صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث، علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، اتابک وزیر پیشنهادی صمت، خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات، عراقچی وزیر پیشنهادی خارجه، سیاری وزیر پیشنهادی دفاع، دنیا مالی وزیر پیشنهادی ورزش، حاج میرزایی وزارت آموزش و پرورش، رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری و کریمی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی خواهد شد.

همچنین برخی خبرگزاری‌ها از احتمال معرفی علی‌اکبر صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و سید عماد حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت خبر داده‌اند. بر اساس این لیست غیر‌رسمی دو نماینده مجلس یعنی غلامرضا نوری‌قزلجه و احمد دنیامالی که هر دو عضو فراکسیون مستقلین مجلس هستند، از قوه مقننه به دولت می‌روند. علاوه بر این حضور دو عضو کابینه دولت سیزدهم در دولت چهاردهم نهایی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین