کد خبر: ۹۲۸۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
طوفان تکواندو ایران در پاریس با طلای سلیمی؛

پایان ۱۶ سال انتظار

 تکواندوکار وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم ایران با شایستگی به مدال طلای بازی‌های المپیک پاریس دست یافت و به ۱۶ سال انتظار پایان داد.
پایان ۱۶ سال انتظار
آفتاب‌‌نیوز :

در چهارمین و آخرین روز رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، آرین سلیمی شنبه شب در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم روی شیاپچانگ رفت.

وی در دور نخست برابر نیکیتا رافالوویچ ملی‌پوش باتجربه و مطرح ازبکستانی که مدال نقره جهان را در کارنامه دارد، عملکرد بسیار خوبی داشت و در ۲ راند متوالی به برتری دست یافت.

جوان خوش‌تکنیک تکواندوی ایران در دور دوم با کارلوس سانسورس، نفر دوم رنکینگ جهان و دارنده یک طلا و ۲ نقره جهان از مکزیک مصاف داد و به برتری ۲ بر یک دست یافت.

سلیمی سپس در نیمه‌نهایی برابر ایوان ساپینا تکواندوکار ۲۴ ساله کرواسی، نفر سوم رنکینگ المپیکی و دارنده نقره و برنز جهان ایستاد و در مبارزه‌ای تماشایی و به یادماندنی، دو بر یک برنده شد و جواز حضور در فینال را به دست آورد.

جوان شایسته تکواندو ایران در فینال و برای کسب مدال طلا با کادن کانیگهام ملی‌پوش ۲۱ ساله اهل انگلیس که مدال طلای اروپا را در کارنامه دارد، روبه‌رو شد.

سلیمی راند نخست را ۶ بر ۳ باخت و کارت ایران هم سوخت تا کارش بسیار سخت شود.

در راند دوم، آرین عملکرد بی‌نظیری داشت و ۹ بر یک پیروز شد تا کار به راند سوم رسیده و نفس‌ها در سینه حبس شود.

شیر بچه تکواندو ایران در راند سوم نیز حریف را مقهور خود کرد و به پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

آخرین بار هادی ساعی که اکنون رئیس فدراسیون تکواندو است در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، تکواندو ایران را در این رویداد بزرگ به مدال طلا رسانده بود

با این اوصاف تکواندوی ایران با عملکردی تحسین‌برانگیز با چهار نماینده به چهار مدال رسید تا رکوردی صد درصدی را از خود برجای بگذارد.

پیش از این ۳ تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شدند. مبینا نعمت‌زاده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید. ناهید کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم و مهران برخورداری هم در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم به مدال خوش رنگ نقره دست یافتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین