کد خبر: ۹۲۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

دیدار وزیر ورزش با رییس فیفا در پاریس

کیومرث هاشمی وزیر ورزش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با رییس فدراسیون جهانی فوتبال دیدار و گفتگو کرد.
دیدار وزیر ورزش با رییس فیفا در پاریس
آفتاب‌‌نیوز :

کیومرث هاشمی در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس با جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار جیانی اینفانتینو با تمجید از شور و حرارت هواداران فوتبال در ایران اظهار داشت: در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در قطر تحت تاثیر علاقه و شور و حرارت تماشاگران‌تان قرار گرفتم و می‌دانم فوتبال رشته مهمی در ایران است.

وزیر ورزش و جوانان نیز با اشاره پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران در حساب فیفا گفت: از شما انتظار داریم بصورت مستقیم به حل این مشکل ورود کنید چرا که فوتبال ایران برای توسعه این رشته پرطرفدار در بخش‌های مختلف از جمله فوتبال زنان، جوانان و به حل این موضوع نیاز دارد. بدلیل تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، امکان دسترسی به این پول برای فوتبال ایران فراهم نیست و از شما می‌خواهیم این مشکل را حل کنید.

هاشمی همچنین به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: با اراده و تصمیم رییس‌جمهور شهید ایران این دو باشگاه مردمی به بخش غیردولتی واگذار شدند که قدم بزرگی برای آینده آن‌ها بود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از آمادگی و خواست ایران برای میزبانی مسابقات جهانی فوتسال خبر داد که رییس فیفا پس از اطلاع از وجود سالن ١٢ هزار نفری در تهران از این پیشنهاد استقبال کرد و از ایران خواست پیشنهاد رسمی خود را برای این میزبانی به فیفا ارائه کند.

هاشمی همچنین پیشنهاد ساخت کمپ حرفه‌ای فوتبال ساحلی با کمک فیفا را مطرح کرد که این پیشنهاد با استقبال اینفانتینو روبه‌رو شد.

در ادامه این دیدار اینفانتینو با اشاره به اظهارات وزیر ورزش ایران درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس، از این اقدام به نیکی یاد کرد که می‌تواند به پیشرفت فوتبال ایران کمک شایانی کند.

رییس فدراسیون جهانی فوتبال درباره موضوع بلوکه بودن پول‌های ایران در حساب فیفا و درخواست ایران برای حل این مشکل یادآور شد: این مساله، مسأله فوتبال است و سیاست ما نیز توسعه فوتبال در اقصی نقاط دنیاست و به همین خاطر خودمان درباره موضوعی که عنوان کردید، نگرانی داریم و روی این موضوع در حال کار هستیم.

اینفانتینو همچنین در پاسخ به دعوت وزیر ورزش برای سفر به ایران، با قدردانی از هاشمی برای این دعوت، از سفر قریب‌الوقوع خود به تهران خبر داد.

در حاشیه این دیدار اینفانتینو از وزیر ورزش پرسید شما استقلالی هستی یا پرسپولیسی که هاشمی به خنده به او گفت: من طرفدار تیم ملی‌ام.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین