فریدون جیرانی مرد خستگی ناپذیر سینمای ایران است و در این سالها همچنان ارتباط خود را با سینما حفظ کرده است؛ چه در مقام اجرای برنامههای گفتگو محور با حضور اهالی سینما که تازه ترینش دور تازه برنامه ۳۵ میلیمتری بوده و چه به عنوان سینمایی نویس که در دو سال اخیر بیشتر با نشریه «بیست و چهار» همکاری داشته است.
در واقع روزنامه نگار ٫ کارگردان قدیمی سینمای ایران در این سالها بیشتر روزنامه نگاری کرده است. از گفتگوهای جذابش با بازیگران که بسیار هم دیده شدند تا تحلیل گذشته و حال سینمای ایران که دغدغه همیشگی او بوده است. از جیرانی به عنوان «تاریخ شفاهی سینمای ایران» یاد میشود. تحلیل گری که همیشه جستجوگر نسبت سینمای ایران با جامعه و تحولات اجتماعی بوده است. حالا او قرار است دوباره در دل سینمایی که درباره اش تحلیل دقیق دارد، فیلم بسازد.
فیلمی اجتماعی با موضوعی روز، که اگر پروانه ساختش تا پایان تابستان صادر شود، احتمالا به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر نیز خواهد رسید.
فریدون جیرانی پس از ۶ سال روی صندلی کارگردانی مینشیند. او که آخرین بار سال ۹۷ فیلم «آشفتگی» را کارگردانی کرده بود، در این سال ها، گرچه چند باری فیلمنامههایی را برای ساخت به نگارش درآورد، ولی ترجیح داد، منتظر شرایط مناسب بماند. شرایط مناسبی که به نظر میرسد با آغاز به کار دولت پزشکیان فراهم شده باشد. فریدون جیرانی مرد خستگی ناپذیر سینمای ایران است و در این سالها همچنان ارتباط خود را با سینما حفظ کرده است؛ چه در مقام اجرای برنامههای گفتگو محور با حضور اهالی سینما که تازه ترینش دور تازه برنامه ۳۵ میلیمتری بوده و چه به عنوان سینمایی نویس که در دو سال اخیر بیشتر با نشریه «بیست و چهار» همکاری داشته است. در واقع روزنامه نگار ٫ کارگردان قدیمی سینمای ایران در این سالها بیشتر روزنامه نگاری کرده است.
از گفتگوهای جذابش با بازیگران که بسیار هم دیده شدند تا تحلیل گذشته و حال سینمای ایران که دغدغه همیشگی او بوده است. از جیرانی به عنوان «تاریخ شفاهی سینمای ایران» یاد میشود. تحلیل گری که همیشه جستجوگر نسبت سینمای ایران با جامعه و تحولات اجتماعی بوده است. حالا او قرار است دوباره در دل سینمایی که درباره اش تحلیل دقیق دارد، فیلم بسازد. فیلمی اجتماعی با موضوعی روز، که اگر پروانه ساختش تا پایان تابستان صادر شود، احتمالا به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر نیز خواهد رسید.