کد خبر: ۹۲۸۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

پخش مستند پرتره سعید راد از رادیو

«مستند فرهنگ» امروز با مروری بر زندگی و نقش آفرینی‌های زنده‌یاد سعید راد، هنرمند پیشکسوت کشورمان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
پخش مستند پرتره سعید راد از رادیو
آفتاب‌‌نیوز :

در پی درگذشت سعید راد بازیگر قدیمی و پیشکسوت سینمای ایران و تلویزیون، شبکه رادیویی فرهنگ یاد این هنرمند را با روایتی از زندگی و فعالیت هایش گرامی می‌دارد.

این برنامه کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که ساعت ۱۴:۳۰ امروز یکشنبه، ۲۱ مرداد ماه پخش می‌شود و به معرفی هنرمندان و مفاخر فرهنگی و ادبی کشور اختصاص دارد و امروز نیز به یاد احمد سعید حق‌پرست راد (۴ آبان ۱۳۲۳ ـ ۱ مرداد ۱۴۰۳) بازیگر فقید کشورمان پخش می‌شود.

راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه ۵۰ و با آثاری، چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرد. وی در فاصله سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷، در ۳۴ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از مهمترین این کار‌ها می‌توان به کافر، صادق‌کرده، تنگنا و سفر سنگ اشاره کرد.

راد در طول دو دهه اخیر، بازی در آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرد که از جمله این تولیدات می‌توان به آثاری، چون در چشم باد، سرزمین مادری و ترور خاموش اشاره کرد. آخرین حضور راد مقابل دوربین به سریال‌های «ارثیه پدری» و «گیلدخت» مربوط است. سعید راد، بازیگر سینمای کشورمان در ۷۹ سالگی و پس از تحمل یک دوره بیماری یکم مرداد ماه امسال درگذشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین