کد خبر: ۹۲۸۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
انتقاد اهل سنت از کابینه پیشنهادی

انتقاد شدید اصلاح طلبان از کابینه پیشنهادی چهاردهم: پزشکیان نمره مردودی گرفت!

«هرچند مدیریت کشور با یکدست‌سازی و خالص‌سازی به بن بست نزدیک شد، اما این دلیل نمی‌شود این بار از آن طرف پشت بام بیفتیم. کابینه جای کسانی است که حداقل به اصل «توافق در داخل و تعامل با دنیا» پایبند باشند؛ سرمایه‌ساز برای برخی و امیدآفرین برای برخی دیگر!» نماینده سقز و بانه نیز گفت: هموطنان کرد و اهل سنت با هزاران امید به شما رای داده اند. اما امروز که نوبت پاسخ‌گویی شما بود، نه اهل سنت و نه کردها سهمی نداشتند.
انتقاد شدید اصلاح طلبان از کابینه پیشنهادی چهاردهم: پزشکیان نمره مردودی گرفت!
آفتاب‌‌نیوز :

پروانه سلحشوری، فعال سیاسی اصلاح طلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پزشکیان در اولین امتحان به جز در مواردی معدود، نمره مردودی گرفت و نوشت: کابینه‌ای که نه بر اساس شایستگی و تخصص و مشورت کارگروه‌ها و شورای راهبری، بلکه با سهم‌خواهی و دخالت آشکار این و آن شکل گرفت. تجربه جهانی نشان داده عمر چنین دولت‌هایی کوتاه است و به سرانجام نمی‌رسد.

انتقاد تند مولاوردی از کابینه پزشکیان

شهیندخت ملاوردی نیز در این باره در توییتر نوشت: «هرچند مدیریت کشور با یکدست‌سازی و خالص‌سازی به بن بست نزدیک شد، اما این دلیل نمی‌شود این بار از آن طرف پشت بام بیفتیم. کابینه جای کسانی است که حداقل به اصل «توافق در داخل و تعامل با دنیا» پایبند باشند؛ سرمایه‌ساز برای برخی و امیدآفرین برای برخی دیگر!»

مولاوردی این توییت را با هشتک وفاق ملی منتشر کرده است.

اتنقاد کرباسچی از حضور دنیا مالی در میان وزرای پیشنهادی پزشکیان

غلامحسین کرباسچی در واکنش به پذیرش پست وزارت از سوی احمد دنیامالی وقتی در انتخابات، دولت پزشکیان را دولت مرعوب و مسدود توصیف کرده بود، توییتی منتشر کرد و نوشت: محظور آقای #رئیس_جمهور⁩ برای تشکیل ⁧ #دولت_وفاق_ملی⁩ را میتوان درک کرد. ولی چطور میشود با اعتقاد به اینکه این دولت ⁧#دولت_مرعوب⁩ است باز هم قبول مسئولیت کرد!

انتقاد شدید اصلاح طلبان از کابینه پیشنهادی چهاردهم: پزشکیان نمره مردودی گرفت!

انتقاد نماینده اهل سنت مجلس از کابینه پیشنهادی

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی در انتقاد از کابینه معرفی شده مسعود پزشکیان توییتی منتشر کرد و نوشت: شما و ما ایستادند و به شما رای ندادند رسید یک وزارتخانه به اهل سنت که با همه وجود شما و جنبش اصلاحات را یاری نمودند نرسید؟! کجای این کابینه وفاق ملی است؟ ما مگر بخشی از ملت ایران نیستیم؟!

انتقاد یک نماینده از کابینه پیشنهادی پزشکیان؛ با هزاران امید به شما رای دادند

محسن بیگلری، نماینده سقز و بانه نیز در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: آقای پزشکیان، لازم می‌دانم خدمتتان عرض کنم که هموطنان کرد و اهل سنت با هزاران امید به شما رای داده اند، اما امروز که نوبت پاسخ‌گویی شما بود، نه اهل سنت و نه کردها سهمی نداشتند.

 آنچه امروز می‌بینیم کابینه مقدور بود

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، درباره ماهیت کابینه دولت چهاردهم گفت: طی چند وقت اخیر آقای ظریف و دوستان ایشان در کمیته‌ها و شورای راهبردی با مشارکت بخش خصوصی تلاش کردند تا سه تا پنج نفر برای هر وزارتخانه معرفی شود. آنچه ما هدف گرفته بودیم یک کابینه مطلوب بود، آنچه امروز می‌بینیم کابینه مقدور بود. فرق است بین یک کابینه مطلوب با یک کابینه مقدور. از نقاط برجسته این لیست، یک وزیر خارجه، اقتصاد، بهداشت، کار، فرهنگ و صمت مطلوب است. حضور یک وزیر زن هم از نقاط قابل دفاع کابینه است. فقدان یک وزیر از اهل سنت هم از نواقص این لیست تلقی می‌شود. جبهه اصلاحات از اقدامات شورای راهبردی دفاع می‌کرد و تلاش داشت که یک کابینه مطلوب شکل بگیرد و تا حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
9
وزرا تحمیل شده و روند گذشته ادامه دارد و شیره مالیدن است که...مبارک است دولت دوم اصلاحات در حرف وعمل صفر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین