کد خبر: ۹۲۸۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸

روایت نزدیکان ترامپ از واکنش وی به عقب افتادن در نظرسنجی‌ها

منابع نزدیک به «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روزنامه‌ای آمریکایی گفتند که «ترامپ بطور فزاینده‌ای از پیشتازی هریس و تقلای کارزار انتخاباتی خود و جذب آراء خشمگین است.»
روایت نزدیکان ترامپ از واکنش وی به عقب افتادن در نظرسنجی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

این منابع به نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفتند که «ترامپ چندین مرتبه هریس را با لحنی تند خطاب قرار داده است.»

گزارش نیویورک تایمز، «استیون چونگ»، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ را وادار به صدور بیانیه‌ای در خطاب به این روزنامه کرده است.

چونگ در بیانیه خود اعلام کرد که «توهین‌های گزارش شده، با شخصیت آقای ترامپ مغایرت دارد و ایشان هرگز کامالا (هریس) را با چنین الفاظی خطاب قرار نداده است و کارزار انتخاباتی نیز چنین کاری نخواهد کرد.»

اما، منابع نزدیک دیگری به نیویورک تایمز گفتند که این واقعه، چندین مرتبه تکرار شده است و در ۳ هفته اخیر و پیشتازی فزاینده هریس در نظرسنجی‌ها، بخصوص در نظرسنجی‌های برگزار شده در ایالت‌های کلیدی، ترامپ را مستاصل و خشمگین کرده است.

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت که لحن گزارش شده ترامپ و اظهارات «جی دی ونس»، معاون پیشنهادی رئیس جمهور پیشین آمریکا به کام حامیان مالی کارزار ترامپ خوش نیامده است و آن‌ها درحال کاهش حمایت‌های مالی خود هستند.

به باور نیویورک تایمز، «کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات که پس از خروج «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور در ماه ژوئیه، به نامزد اصلی این حزب درآمد، به مانع چالش برانگیزی علیه ترامپ تبدیل شده است.

این نشریه آمریکایی نوشت: «هریس در همین مدت کوتاه ثابت کرد که بایدن نیست. او جوانتر، پرانرژی‌تر و محبوب‌تر است و این مسئله در نظرسنجی‌های اخیر و پیشتازی فزاینده وی علیه ترامپ، به نمایش گذاشته شده است.

بر اساس نظرسنجی جدید «نیویورک تایمز و کالج سی‌ینا» که بین ۵ الی ۹ اوت (۱۵ الی ۱۹ مرداد) برگزار شده است، هریس، میزان مشارکت دموکرات‌های متزلزل در سه ایالت کلیدی (میدان نبرد) را تغییر داده است.

این نظر سنجی که توسط این روزنامه آمریکایی و کالج سی‌ینا برگزار و توسط تارنمای «نیویورک تایمز» منتشر شده است، یکی از اولین نظرسنجی‌های فراگیر و مهمی است که احساسات احتمالی رای دهندگان را از زمان شروع کارزار انتخاباتی هریس در مقابل ترامپ را به نمایش می‌گذارد.

از طرفی، نیویورک تایمز در گزارش روز گذشته خود (۲۰ مرداد) به نقل از منابع آگاه نوشت که «تلاش ترامپ برای تخریب شخصیت هریس و تمسخر خنده وی، یا زیر سوال بردن سیاه پوست بودن هریس، نتیجه عکس داده و اکنون ترامپ برای جذب آراء و مقابله با محبوبیت فزاینده هریس با چالشی گسترده روبرو شده است.»

هفته گذشته نیز، روزنامه واشنگتن پست به نقل از افراد نزدیک به ترامپ گزارش داد که تعداد فزاینده نظرسنجی‌های مثبت از کامالا هریس و همچنین پوشش مطلوب او در رسانه‌ها، نامزد جمهوری‌خواهان را برانگیخته تا از وضعیت کارزار انتخابات ریاست جمهوری خود شکایت کند و از دوستانش بپرسد که چگونه پیش می‌رود.

منابع آگاه به این روزنامه گفتند، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین این سوال را مطرح می‌کند که چرا رویداد‌های کمپین هریس افراد و بودجه بیشتری را نسبت به خودش جذب می‌کند، و افزودند که چنین نگرانی‌هایی ممکن است منجر به تغییر برنامه‌ریزی نشده کارکنان کمپین انتخاباتی او شود.

یکی از این افراد به نقل از ترامپ گفت: «بی‌انصافی است که او [بایدن]را شکست دادم و اکنون باید هریس را هم شکست دهم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین