کد خبر: ۹۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

وزیر جنگ اسرائیل، ایران و حزب‌الله را تهدید کرد!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم در برابر تهدید حمله‌ای مورد انتظار از سوی ایران و حزب‌الله لبنان در پاسخ به ترور ۲ نفر از رهبران مقاومت آمادگی و احتیاط را در پیش گرفته و این اقدامات «مترادف با ترس و اضطرب و وحشت نیست».
وزیر جنگ اسرائیل، ایران و حزب‌الله را تهدید کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در روز‌های اخیر و با وجود احتمال وقوع حمله‌ای مورد انتظار از سوی ایران و حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی، در حال تقویت توانمندی‌های دفاعی خود، آماده‌سازی حملات متقابل احتمالی و یا اقدامات پیش‌دستانه در صورت نیاز بوده است.

در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (جنبش حماس) در تهران و ترور و به شهادت رساندن «فؤاد شکر» یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، مقامات ایران و دیگر رهبران محور مقاومت وعده «مجازات سخت» این رژیم را داده‌اند.

شهید هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بود، طی اصابت یک پرتابه کوتاه‌برد با سری جنگی در بامداد ۱۰ مرداد به محل اسکان او در پایتخت به شهادت رسید.

تدابیر امنیتی برای حفاظت از اماکن نظامی حساس رژیم صهیونیستی و مقامات آن در روز‌های اخیر، از بیم پاسخ ایران و دیگر گروه‌های مقاومت افزایش یافته است.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که گالانت در جلسه‌ای با کمیته روابط خارجی و دفاعی کنست گفت: «ما این روز‌ها گوش‌به‌زنگ و آماده هستیم. تهدید‌ها از سوی تهران و بیروت ممکن است تحقق یابند و مهم است که به همه توضیح داده شود آمادگی و احتیاط مترادف با ترس و اضطرب و وحشت نیست».

او در ادامه مدعی شد: «در روز‌های اخیر، ما زمان خود را هم به تقویت توانمندی‌های دفاعی و هم به در نظر گرفته گزینه‌های تهاجمی در پاسخ به آن و هم به اقدامات پیش‌دستانه در صورت نیاز، در هر جا و هر منطقه‌ای و با هدف اصلی حفاظت از شهروندان اسرائیل اختصاص داده‌ایم».

«یوسی کلاین هالیوی» خبرنگار صهیونیست، اما روز چهارشنبه با انتشار مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال، ضمن تشبیه شرایط کنونی به «تابستان وحشت»، نوشت: «در حالی‌که همه اسرائیلی‌ها در شرایط وحشت از انتقام قریب‌الوقوع قرار دارند، بازدارندگی که جوهره اصلی دکترین نظامی اسرائیل به شمار می‌رود با شکست مواجه شده است».

با وجود آن که در واکنش‌های بین‌المللی به ترور شهید هنیه و گزارش‌های رسانه‌ای مطرح شد که این اقدام رژیم صهیونیستی به طور جدی در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در جنگ غزه اخلال ایجاد می‌کند، گالانت گفت که از توافق تبادل اسرا با حماس، حتی اگر در چند مرحله انجام شود، حمایت می‌کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «به عنوان تصمیم‌گیر، وظیفه ما تلاش برای کسب دستاورد‌های عملیاتی و ایجاد شرایط بازگشت اسراست. ایجاد شرایط لازم از طریق فشار نظامی ممکن می‌شود و می‌تواند منجر به توافقی برای آزادی اسرا شود، حتی اگر بیش از یک مرحله باشد».

تهدیدات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران و محور مقاومت

«یوآو گالانت» همجنین در واکنش به احتمال پاسخ قریب‌الوقوع ایران و محور مقاومت منطقه به ترور شهید هنیه در تهران گفت: «هرکس ما را به گونه ای آزار می دهد که در گذشته انجام نداده است، احتمالاً به گونه ای ضربه می‌زنیم که در گذشته انجام نداده ایم و ارتش اسرائیل بسیار قوی است.»

گالانت در دیدار با نظامیان اسرائیلی مستقر در یک پایگاه ارتش در تل هشومر افزود: «ما از ایران و حزب الله این پیام را می شنویم که قصد دارند به گونه ای به ما ضربه بزنند که پیشتر این ضربه را نزده بودند.»

وی خطاب به نظامیان اسرائیلی مدعی شد: «شما باید این را بدانید؛ هرکس به ما آسیبی برساند که در گذشته انجام نداده است، احتمال دارد به گونه ای ضربه بخورد که در گذشته انجام نداده‌ایم و ارتش اسرائیل قابلیت های بزرگی دارد.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار کرد: «امیدوارم (ایران و حزب الله) محاسبات را به خوبی انجام دهند و ما را مجبور به انجام کارهایی نکنند که آسیب بزرگی به بار آورد و احتمال وقوع جنگ در جبهه‌های دیگر را افزایش دهند. این چیزها را ما نمی خواهیم، ​​اما باید برای آنها آماده شویم و ممکن است اتفاق بیفتد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین