کد خبر: ۹۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
نیروگاه‌های فرسوده باید بازسازی شود

۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق

وزیر پیشنهادی نیرو با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم و برنامه خود را برای رفع این ناترازی در دو بخش تولید و مصرف تشریح کرد.
۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم رضایی در تشریح جلسه ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور «عباس علی آبادی» گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، گفت: او برنامه‌های خود را تشریح و به سوابق خود اشاره کرد و به سوالات نمایندگان هم پاسخ داد

وی افزود: علی‌آبادی اعلام کرد که مساله اصلی در حوزه وزارت نیرو، ناترازی آب و برق است و تاکید کرد باید برنامه‌های مصوب و قوانین باید اجرایی شود. وی در بحث ناترازی برق نیز اعلام کرد ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم و برنامه خود را برای رفع این ناترازی در دو بخش تولید و مصرف تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌آبادی در تشریح برنامه‌های خود گفت نیروگاه‌های فرسوده باید بازسازی شود، نیروگاه‌های نیمه تمام باید تکمیل شود و نیروگاه‌های تجدیدپذیر باید توسعه یابد و در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: تبادلات با همسایگان، ذخیره سازی و اصلاح مصرف هم مورد تاکید وی قرار گرفت.

رضایی با اعلام اینکه علی آبادی، توسعه نیروگاه‌ها و تکمیل آن‌ها و اجرای تکالیف قانونی در این زمینه و اصلاح الگوی مصرف را از جمله برنامه‌های خود برای رفع تاترازی برق برشمرد، افزود: او درباره ناترازی آب گفت که از جمله اقدامات لازم برای رفع این مشکل باید احداث طرح‌های سازه‌ای، تولید آب، توسعه آب شیرین کن‌ها، مهار آب‌های مرزی، تصفیه آب و مدیریت مصرف آب باشد.

وی افزود: همچنین نمایندگان مطالبی را مطرح کردند و وزیر پیشنهادی نیرو نیز در پاسخ به مطالب نمایندگان، از اقدامات وزرای قبلی نیرو تقدیر و اعلام کرد عمده مشکلات ما در حوزه آب و برق به اقتصاد ما باز می‌گردد و حل این مشکلات، اراده و تصمیم ملی می‌خواهد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه جلسه، انتقاداتی به مسئولیت فعلی علی‌آبادی در وزارت صمت مطرح شد، گفت: وی در پاسخ اعلام کرد که در موضوع خودرو افتخارآمیزترین اقدامات و کار‌های زیربنایی را انجام داده ایم و صنعت خودرو نجات پیدا خواهد کرد و برای تولید ماشین‌های جدید با کمک صنایع دانش بنیان، سرمایه گذاری کرده ایم و باید صنعت واقعی خودرو شکل بگیرد.

رضایی اظهار کرد: علی‌آبادی اعلام کرد بزرگترین مشکلی که ما در این زمینه داریم، عدم توازن و تطابق بین قیمت تمام شده و قیمت فروش خودرو است و از جمله نکاتی که نمایندگان گفتند، انتقاد از قطع برق صنایع بود و تاکید کردند که باید این مشکل حل شود و برق صنایع نباید قطع شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فعال سازی دیپلماسی آب، احیای حقوق آبی کشور، توجه به تغییرات اقلیمی، اهمیت مدیریت مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه، رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی و تأمین آب پایدار نقاط مختلف کشور، اصلاح مصرف آب، توجه به اهمیت آب و ممانعت از خروج آب از کشور، جمع آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، برخورد با مشترکان پرمصرف، رسیدگی به واحد‌های تولیدی و توسعه آب شیرین کن‌ها از جمله محور‌هایی بود که نمایندگان حاضر در کمیسیون به آن اشاره کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین