کد خبر: ۹۲۸۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵

جلوگیری از بیماری با رعایت موارد بهداشتی در پیاده‌روی اربعین

کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: توجه و رعایت مسائل بهداشتی موجب جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامتی می‌شود.
جلوگیری از بیماری با رعایت موارد بهداشتی در پیاده‌روی اربعین
آفتاب‌‌نیوز :

عباس قاسمی گفت: انجام پیاده‌روی اربعین به دلیل آن که با حضور جمعیت بسیاری از مردم انجام می‌شود به‌ صورت طبیعی موجب ایجاد مخاطرات بهداشتی برای افراد می‌شود ضمن اینکه رعایت نکاتی در انجام پیاده‌روی از به خطر افتادن سلامتی جلوگیری می‌کند.

کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: چنانچه فردی مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند فشارخون، دیابت و غیره است حتماً باید با پزشک خود مشورت کند و توصیه‌های ارائه‌شده توسط پزشک را کامل رعایت کرده و مدارک پزشکی و دارو به‌اندازه ۱۰ روز به همراه داشته باشد.

قاسمی افزود: استفاده از ماسک می‌تواند در مقابل گردوغبار و انتقال بعضی از بیماری‌ها کمک‌کننده باشد لذا آنچه اهمیت دارد این است که ماسک‌های کاغذی نمی‌تواند از افراد در مقابل بیماری‌ها جلوگیری کند و نیاز است از ماسک‌های مخصوص و استاندارد استفاده گردد.

وی تصریح کرد: بهتر است زائران به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در کوتاه‌ترین زمان به کشور بازگردند چرا که در صورت اقامت طولانی‌مدت، مشکلات سرماخوردگی و گوارشی و ... زائران را تهدید می‌کند.

کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تنگستان تأکید کرد: آنچه در این فصل سال و در پیاده‌روی اربعین زائران را تهدید می‌کند گرمازدگی است که با رعایت نکاتی می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد و مهم‌تر آن که باید همه زائران با راه‌های کمک به فرد گرمازده آشنایی داشته باشند.

وی افزود: توصیه می‌شود در گام اول زائران همواره یک بادبزن کوچک و یک قمقمه آب با خود همراه داشته باشند و تا حد امکان از رفت‌وآمد در هوای گرم و در زیر آفتاب خودداری کنند و حرکت خود را بعد از پنج بعدازظهر شروع و قبل از ساعت ۱۰ صبح به آن پایان دهند.

قاسمی بیان داشت: به‌محض احساس گرمازدگی باید با نوشیدن آب‌خنک، کمتر کردن لباس‌ها و یا پاشیدن آب فراوان به بدن و باد زدن خطر گرمازدگی را رفع کرد و در صورتی‌ که احساس می‌کنید شرایط حادی از این نظر وجود دارد به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: به دلیل پیاده‌روی ممکن است پا دچار تاول شود که برای پیشگیری از آن می‌توان با استفاده از کفش مناسب، جوراب حوله‌ای و شستشوی مرتب پا با آب و سپس خشک‌کردن آن از این موضوع نیز تا حدود بسیاری جلوگیری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین