کد خبر: ۹۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴

وزیر اطلاعات: پزشکیان دنبال وفاق ملی است

وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت چهاردهم با بیان اینکه کابینه پزشکیان نشان می‌دهد رئیس جمهور دنبال وفاق ملی است، خواستار رأی به اعضای کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به صورت یکدست شد.
وزیر اطلاعات: پزشکیان دنبال وفاق ملی است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر فعلی اطلاعات که برای تصدی این وزارتخانه در دولت چهاردهم نیز در لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده است، در گفت وگویی در پاسخ به این پرسش که با چه رویکردی وزارت اطلاعات را در صورت کسب رأی اعتماد نمایندگان، اداره خواهید کرد؟ گفت: رویکرد من برقراری امنیت و آرامش و همچنین حل دغدغه‌های امنیت روانی است.

وی علت انتخابش به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت چهاردهم از سوی رئیس جمهور را وفاق ملی دانست و افزود: کابینه پیشنهادی نشان می‌دهد رئیس‌جمهور خودش دنبال وفاق ملی است و این موضوع را باید با جدیت همه‌مان دنبال کنیم.

وزیر اطلاعات درخصوص توصیه‌اش به نمایندگان مجلس، اظهار کرد: انشاءالله نمایندگان به کابینه پیشنهادی رأی یکدست بدهند تا دولت هرچه سریعتر مستقر شود و بتواند سیاست‌های آقای رئیس جمهور را دنبال کند.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین