کد خبر: ۹۲۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲

جریمه سیگارکشیدن در پشت فرمان چقدر است؟

«استعمال دخانیات حین رانندگی» جزو تخلفات راهنمایی و رانندگی محسوب شده و ۶۰ هزار تومان جریمه درپی دارد.
جریمه سیگارکشیدن در پشت فرمان چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، از تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری، میزان مبالغ جرائم رانندگی پس از سال‌ها افزایش یافت و کارشناسان تصادفات امیدوارند این مبالغ جدید، باعث کاهش قربانیان تصادفات و نیز افزایش نظم ترافیکی شود.

سیگار کشیدن در پشت فرمان از جمله تخلفات رایجی است که منجر به حواس‌پرتی رانندگان می‌شود و در موارد متعددی نیز مشاهده شده که افتادن سوخته سیگار در خودرو یا تمرکز برای روشن کردن آن سبب حواس پرتی راننده و بروز تصادفات جرحی و خسارتی شده است، از این رو قانون‌گذار برای آن جریمه در نظر گرفته است.

برابر نرخ‌های جدید جرائم راهنمایی و رانندگی، برای تخلف «استعمال دخانیات حین رانندگی» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و سایر شهر‌ها ۶۰ هزار تومان جریمه پیش بینی شده است. همچنین در سایر شهر‌ها جریمه این تخلف، ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.

بر اساس اعلام پلیس، اگر مشخص شود دخانیات مصرف شده از نوع مواد روان گردان یا افیونی نظیر گل، حشیش و ... است؛ در تمام شهر‌ها این تخلف با کد جریمه دیگری که با عنوان رانندگی تحت تاثیر مصرف موادمخدر درنظر گرفته شده است، با جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو همراه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین