کد خبر: ۹۲۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴

ترامپ درباره آتش‌بس غزه با نتانیاهو تماس گرفت

در آستانه مذاکرات باصطلاح آتش‌بس غزه در پایتخت قطر، دو منبع آمریکایی به آکسیوس گفتند که دونالد ترامپ درباره توافق آتش‌بس غزه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرده است.
ترامپ درباره آتش‌بس غزه با نتانیاهو تماس گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

دو منبع آگاه آمریکایی به وبگاه «آکسیوس» اعلام کردند که رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در جریان یک تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، در خصوص توافق آتش‌بس غزه و آزادی اسرای اسرائیلی گفتگو کرده است. 

تماس تلفنی ترامپ با نتانیاهو در آستانه دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه صورت گرفته که قرار است امروز (پنجشنبه) با حضور مقام‌های ارشد آمریکایی، قطری، مصری و رژیم صهیونیستی در «دوحه» پایتخت قطر با هدف از بین بردن شکاف‌های باقیمانده بین اسرائیل و حماس برگزار شود. با این‌حال نماینده حماس در لبنان روز گذشته گفت که این جنبش در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

طبق این گزارش، سخنگوی کاخ سفید کارین ژان پیر روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری گفت که حصول توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی، بازگرداندن آرامش به مردم فلسطین در غزه و کاهش تنش‌های منطقه‌ای حیاتی است.

یکی از منابع آگاه در خصوص محتوای تماس تلفنی ترامپ و نتانیاهو توضیح داد که تماس ترامپ با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف ترغیب نتانیاهو به پذیرش توافق بوده است، اما تصریح کرد نمی‌داند که واقعاً ترامپ چنین چیزی را به نتانیاهو گفته یا خیر.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، برقراری تماس تلفنی بین ترامپ و نتانیاهو را انکار نکرد و ستاد انتخاباتی ترامپ نیز حاضر به اظهارنظر در اینباره نشد.

ماه گذشته، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس‌نیوز» گفته بود که رژیم صهیونیستی باید هرچه سریع‌تر به جنگ غزه پایان دهد و اسرای اسرائیلی را از غزه بازگرداند.

ترامپ یک روز پس از مصاحبه خود با فاکس‌نیوز، در دیدار با نتانیاهو در عمارت خود در «مارالاگو» تصریح کرد که وضعیت اسرا بسیار سخت و جدی است و آن‌ها باید به سرعت به خانه‌هایشان بازگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین