کد خبر: ۹۲۹۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸

«مالیات بر خانه خالی» مشمول چه واحدهایی می‌شود؟

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی، خانه‌هایی که بیش از سه ماه خالی باشند، مشمول مالیات بر خانه خالی می‌شوند.
«مالیات بر خانه خالی» مشمول چه واحدهایی می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سیامک پزشکی‌فر اظهار کرد: هر واحد مسکونی که در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، شامل مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون خانه‌های خالی، اجاره واحد مسکونی به فردی که اقامتگاه اصلی دیگری در سامانه برای او تعریف شده است نیز شامل مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین توضیح داد: اگر مالک و یا مستاجر واحد‌های مسکونی در شهر‌های بالای یک ۱۰۰ هزار جمعیت در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

این مسوول ادامه داد: در صورتی که مالک، واحد مسکونی خود را بر اساس میانگین قیمت‌های روز منطقه برای فروش یا اجاره از طریق سامانه معاملات املاک عرضه کند، مشمول مالیات نمی‌شود، اما اگر مالک بیش از دو بار از اجاره ملک خود و یا فروش آن خودداری کند واحد مذکور مشمول مالیات خانه خالی می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورت عرضه نشدن ملک هر سال با افزایش مالیات مواجه می‌شود و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آن‌ها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

پزشکی‌فر در پایان گفت: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی زمینه‌ساز حذف سوداگری و احتکار مسکن می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین