کد خبر: ۹۲۹۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

کیفیت میوه‌های در میادین تره‌بار تهران خوب یا بد؟

 میوه‌های میادین تره‌بار کاملا با کیفیت هستند و از این موضوع قاطعانه دفاع می‌کنم؛ این پاسخ مهدی بختیاری‌زاده مدیرعامل میادین تره‌بار شهرداری تهران است که با این اظهارات به برخی شائبه‌ها درباره عرضه میوه بی‌کیفیت در میادین پایتخت پایان داد.
کیفیت میوه‌های در میادین تره‌بار تهران خوب یا بد؟
آفتاب‌‌نیوز :

عده‌ای از شهروندان تهرانی، میوه‌های عرضه شده در میادین تره‌بار شهرداری را بدون کیفیت دانسته و معتقدند میوه‌های درجه یک در این غرفه‌ها به شهروندان عادی عرضه نمی‌شود و تنها صیفی‌جات عرضه شده در این میادین برای مصرف مناسب هستند.

مهدی بختیاری‌زاده روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا درباره شبهات موجود درباره کیفیت میوه‌های عرضه شده در میادین تره‌بار گفت: مردم بدانند میوه‌هایی که در غرفه‌ها عرضه می‌شوند کالا‌های باکیفیتی هستند که دقت زیادی در خرید آن‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میوه و صیفی‌جات در میادین شهرداری تهران دستچین عرضه می‌شوند، افزود: دست زدن به میوه‌های دستچین تا حدودی سبب کم شدن کیفیت آن‌ها می‌شود و اینطور متصور است که از ابتدا آن‌ها بی‌کیفیت بوده‌اند در حالی که این تصور درستی نیست.

مدیرعامل میادین تره‌بار شهرداری تهران توضیح داد: هنگامی که همکاران بهره‌بردار در میادین، میوه‌ها را روی پالت خالی می‌کنند کاملا با کیفیت هستند، اما میوه‌ها هنگام دستچین شدن، دست خورده می‌شوند که این موضوع موجب کاهش کیفیت میوه‌ها می‌شود یعنی برخی میوه‌ها بویژه میوه‌های تابستانی بسیار حساس هستند با هر بار دستچین شدن و زیر و رو شدن کیفیت خود را از دست می‌دهند شاهد این موضوع میوه‌هایی است که با کیفیت بسیار بالا در انبار دپو شده‌اند.

وی در ادامه گفت: میوه‌هایی که در پروسه عرضه کیفیت خود را از دست می‌دهند، از روی پالت جمع‌آوری می‌شوند و به (پس سورت) انتقال می‌یابند و با یک پنجم قیمت و گا‌ها بطور رایگان عرضه می‌شوند و دوباره میوه جدید برای عرضه بر پالت‌های مراکز عرضه میوه و تره‌بار چیده می‌شود.

بختیاری‌زاده با تاکید بر اینکه موضوع دست خورده شدن در صیفی‌جات تاثیرگذار نیست، اظهار کرد: دست خورده شدن تنها در مورد میوه‌ها اتفاق می‌افتد و در مورد صیفی‌جات مشکلی وجود ندارد چرا که این موضوع در صیفی‌جات همچون سیب زمینی و پیاز تاثیری بر کیفیت آن ندارد.

وی در پاسخ به شائبه دیگری در این باره که میوه‌های باکیفیت پشت پیشخوان در پستو پنهان می‌شوند تا با قیمتی بالاتر از نرخ تعیین شده به فروش برسند؟ افزود: این تصور کاملا اشتباه است و هیچ میوه‌ای در هیچ کجای میادین برای فروش با نرخی بالاتر دپو نمی‌شود.

بختیاری‌زاده با تاکید بر آنکه کیفیت همه میوه‌های عرضه شده در میادین یکسان است، افزود: میوه‌هایی که از انبار به پالت منتقل می‌شوند بدلیل آنکه هنوز دست نخورده و به قولی گُل آن جدا نشده به چشم زیباتر و فریبنده‌تر می‌آیند و گرنه تفاوتی میان میوه‌ها وجود ندارد و میوه موجود در سبد همان میوه‌هایی که در پالت بفروش می‌رسد.

مدیرعامل میادین تره‌بار تهران در پاسخ به این سوال که آیا میوه‌های گلخانه‌ای بدلیل استفاده از کود‌های شیمیایی خطرناک سرطان‌زا هستند یا خیر؟ گفت: در این باره باید متولیان سلامت نظر بدهند، اما میوه‌های گلخانه‌ای که در میادین عرضه می‌شوند حتما در آزمایشگاه‌ها مورد تایید و مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورتی که محصولی مشکل داشته باشد، اجازه ورود آن به میادین داده نمی‌شود. تاکنون نیز مطلبی رسمی و علمی درباره استفاده از کود‌های سمی سرطان زا در پرورش میوه‌ها دربافت نکرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین