کد خبر: ۹۲۹۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
هفته اول لیگ برتر بیست و چهارم.

رونمایی از استقلال و تراکتور مدل «۲۴» / سپاهان قد راست می‌کند؟

روز دوم هفته نخست بیست و چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی امروز پشت سر گذاشته خواهد شد که از چهره سه تیم مدعی که در نقل و انتقالات فعال بودند، رونمایی خواهد شد.
رونمایی از استقلال و تراکتور مدل «۲۴» / سپاهان قد راست می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در هفته اول فصل بیست و چهارم امروز جمعه ۲۶ مرداد با انجام ۵ بازی به پایان خواهد رسید و تیم‌های استقلال تهران، سپاهان و تراکتور که فصل گذشته به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفته بودند به مصاف حریفان خود می‌روند.

سپاهان - چادرملو

تیم فوتبال سپاهان پس از خرید چند بازیکن جوان در نقل و انتقالات خود را آماده حضور در مسابقات لیگ برتر در فصل جدید کرده است. شاگردان مورایس در حالی رو در روی شاگردان سعید اخباری قرار می‌گیرند که در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا با شکست برابر شباب الاهلی امارات از رسیدن به مرحله گروهی ناکام ماندند و به لیگ قهرمانان آسیا ۲ راه یافتند.

جواد آقایی پور، مهدی لیموچی، محمدمهدی محبی، محمدامین حزباوی، وحدت هنانوف، حسین گودرزی و صالح حردانی از جمله بازیکنانی هستند که به تازگی راهی سپاهان شده اند و نسبت به فصل گذشته این تیم با تغییرات زیادی در ترکیب اصلی خود رو به رو شده است. در طرف مقابل تیم چادرملو که هدایت آن بر عهده سعید اخباری است برای اولین بار تجربه حضور در لیگ برتر را کسب کرده است. در مقایسه با سپاهان، بازیکنان چادرملو گمنام محسوب می‌شوند و قطعاً با انگیزه بالایی رو در روی میزبان خود قرار خواهند گرفت. این بازی از ساعت ۱۹:۱۵ و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود.

مس رفسنجان - تراکتور

خیلی از فوتبال دوستان منتظر رونمایی از تراکتور در فصل جدید هستند. این تیم که ۴ بازیکن فصل گذشته پرسپولیس (علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر و مهدی عبدی) را در ترکیب خود دارد در اولین بازی رسمی خود رو در روی مس رفسنجانی قرار خواهد گرفت که با هدایت محرم نویدکیا فصل گذشته عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و در جام حذفی نیز تا دیدار پایانی صعود کرد، اما از رسیدن به کسب عنوان قهرمانی باز ماند.

تراکتور در فصل جدید «دراگان اسکوچیچ» سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که موفق شد این تیم را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند را روی نیمکت خود دارد و مدیران و هواداران این باشگاه با توجه به هزینه‌هایی که برای تیم خود کرده اند انتظار کسب موفقیت در دیدار‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ۲ دارند و باید دید در اولین بازی فصل جدید این تیم چه نتیجه‌ای را کسب خواهد کرد. در دو دیدار رفت و برگشت فصل گذشته یک بازی با پیروزی تراکتور همراه شد و یک دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافت. این دیدار از ساعت ۱۹:۱۵ و به میزبانی ورزشگاه شهدای مس آغاز می‌شود.

هوادار - خیبر

هوادار به عنوان اولین تیم تهرانی می‌تواند بازی خود را در استان تهران و در ورزشگاه شهدای شهرقدس میزبانی کند. سید مهدی رحمتی پس از ناکامی همراه با نساجی، امسال هدایت هوادار را عهده دار شده است تا بار دیگر در سطح اول فوتبال ایران به مربیگری بپردازد. خیبر خرم آباد که به عنوان قهرمان لیگ دسته اول در فصل گذشته، امسال در لیگ برتر حضور دارد امیدوار است تا در اولین بازی پیروز از زمین خارج شود. این تیم یک اردو در تهران برپا کرد و در این فصل هم رضا مهاجری سکان هدایت نماینده استان لرستان را بر عهده دارد.

مهدی کیانی که سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران و در تیم تراکتور بازی می‌کرد، در ترکیب خیبر حضور دارد و بار دیگر در رقابت‌های لیگ برتر به میدان خواهد رفت. هر دو تیم در نقل و انتقالات به تقویت تیم خود پرداخته اند، اما هوادار دیرتر از ۱۵ تیم دیگر لیگ برتری تمرینات خود را آغاز کرد و باید دید این بازی با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید. این دیدار از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود.

شمس آذر - استقلال تهران

شمس آذر پس از پایان فصل بیست و سوم با حاشیه‌های زیادی همراه شد ابتدا شهاب زندی مدیرعامل این باشگاه به دلیل پرونده فساد در فوتبال نتوانست به کار خود ادامه دهد و در ادامه پس از اینکه مازیار زارع به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد پس از چند هفته او از این باشگاه جدا و بار دیگر هدایت شمس آذر به سعید دقیقی سپرده شد تا او همچنان با شمس آذر در سطح اول فوتبال ایران به کارنامه کاری مربیگری خود ادامه دهد.

استقلال تهران یکی از تیم‌های فعال در نقل و انتقالات بوده است و ۱۰ بازیکن جدید به جمع شاگردان جواد نکونام اضافه شده اند و ۹ نفر هم از این جدا شده اند تا با ۱۹ جا به جایی در این زمینه رکورددار باشد. حضور رامین رضائیان، «دیدیه اندونگ» و «کاکوتا» در استقلال مهم‌ترین نقل و انتقالات این تیم به شمار می‌رود.

طبق اعلام جواد نکونام، «دیدیه اندونگ» و «کاکوتا» به دلیل عدم آمادگی و «گوستاوو بلانکو» به دلیل عدم ثبت قرارداد نمی‌توانند استقلال را در این بازی همراهی کنند. علاوه بر این ۳ بازیکن، مهرداد محمدی به دلیل محرومیت و ابوالفضل جلالی به دلیل مصدومیت هم نمی‌توانند استقلال را همراهی کنند تا تعداد غایبین این تیم برای مصاف با شمس آذر به عدد ۵ برسد. این بازی همانند دیدار روز گذشته پرسپولیس و ذوب آهن با سیستم داور ویدئویی VAR برگزار خواهد شد. شمس آذر و استقلال از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم می‌روند.

نساجی - فولاد

پس از حضور یک نیم فصلی ساکت الهامی در نساجی که منجر به بقای این تیم در لیگ برتر شد، این مربی پس از کش و قوس‌های فراوان بار دیگر هدایت نساجی را برعهده خواهد داشت. نساجی در نقل و انتقالات دو بازیکن سابق پرسپولیس یعنی حامد پاکدل و سیامک نعمتی را به خدمت گرفته است و در کنار این دو بازیکن، ایوب کلانتری، مهرداد رضایی و متین کریم زاده هم به جمع شاگردان الهامی اضافه شده اند.

فولاد خوزستان پس از بقا در لیگ برتر، یحیی گل محمدی که عملکرد درخشانی را از خود در پرسپولیس نشان داد را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد. مدیران شرکت فولاد در بدنه مدیریت این باشگاه نیز دست به تغییر زدند و هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل فصل گذشته تراکتور به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه فعالیت خواهد کرد. هر دو تیم اردوی خارج از ایران را داشته اند و خود را آماده حضور در مسابقات لیگ برتر کرده اند. این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار خواهد شد و نساجی امیدوار است تا انتقام دو شکست فصل گذشته را از فولاد بگیرد و از این سو، هواداران فولاد امیدوارند تا در اولین بازی، تیمشان دست پُر مازندران را به سمت اهواز ترک کند.

نتایج دیدار‌های روز گذشته لیگ برتر به شرح زیر است:

پرسپولیس یک - ذوب آهن یک
ملوان یک - گل گهر صفر
استقلال خوزستان صفر - آلومینیوم صفر

رونمایی از استقلال و تراکتور مدل «۲۴» / سپاهان قد راست می‌کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین