کد خبر: ۹۲۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

ابوترابی‌فرد: استانداران در تراز انقلاب اسلامی و نه با گرایش‌های سیاسی انتخاب شوند

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه توزیع مناسب قدرت نکته مهمی است که یکی از راه‌های آن، افزایش اختیارات به استانداران عالم، مقتدر، فداکار، پرانگیزه و متعهد است، گفت: باید استاندارانی در تراز انقلاب اسلامی باشند، انتخاب آن‌ها نباید با نگاه گرایش‌های سیاسی باشد.
ابوترابی‌فرد: استانداران در تراز انقلاب اسلامی و نه با گرایش‌های سیاسی انتخاب شوند
آفتاب‌‌نیوز :

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز به معرفی کابینه پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس اشاره و بر انتخاب مدیران در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: توزیع مناسب قدرت نکته مهمی است که یکی از راه‌های آن، افزایش اختیارات به استانداران عالم، مقتدر، فداکار، پرانگیزه و متعهد است.

وی ادامه داد: باید استاندارانی در تراز انقلاب اسلامی باشند، انتخاب آن‌ها نباید با با نگاه گرایش‌های سیاسی باشد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران اضافه کرد: افزایش اختیارات استانداران و فراهم‌کردن مشارکت بالاتر شهروندان در اداره کشور، ضروری است.

انتقاد خطیب جمعه از حذف نشدن نهاد‌های موازی

ابوترابی‌فرد همچنین نسبت به فعالیت نهاد‌های موازی و صرف بودجه برای این نهاد‌ها انتقاد کرد و گفت: چقدر نهاد‌هایی داریم که وظایف موازی انجام می‌دهند، چرا این نهاد‌ها حذف نمی‌شوند؟ چرا اصلاح نمی‌شود؟، این بار سنگین هزینه‌های جاری کشور پایه تورم و بار سنگینی بر شانه‌های ملت ایران است.

وی ادامه داد: مهمترین و اساسی‌ترین اقدام به منظور تحول در نظام اداری و ارتقاء کارایی نظام و اجرای سیاست‌های کلی، انتخاب مدیران ارشد و میانی که از بن‌دندان به تحول باور داشته باشند است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مدیران دارای انگیزه و اراده راسخ، دانش، تجربه، سلامت، دیانت و امانت، با استفاده از مجامع علمی و دانشگاهی، صاحب‌نظران فهیم و دلسوز، نقشه دلخواه خود را تعیین کرده و با زمانبندی دقیق و حمایت قوای سه‌گانه و ملت عزیز در این راه افتخارآفرین گام بردارند. امیدوارم که در این مسیر گام‌های اصولی برداشته شود.

زمین و زمان تنبیه پشیمان‌کننده صهیونیست‌ها را ایران تعیین می‌کند

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت رژیم صهیونیستی اشاره و تأکید کرد: صهیونیست‌ها بار‌ها در رویارویی با طرح‌های راهبردی، هوشمندانه و پیچیده جمهوری اسلامی ایران، شکست‌خورده‌اند و نقشه‌های آنان برای تغییر معادلات منطقه ناکام مانده است.

وی اضافه کرد: ایران به گواهی تاریخ نشان داده است با تحمیل شرایط امنیتی سخت به تل‌آویو، هیچ تحرک ایذایی آن‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته است؛ وعده مجازات سخت از زبان رهبر معظم انقلاب، یادآور وعده صادقی است که چند ماه پیش صهیونیست‌ها به التماس وادار کرد که با وساطت کشور‌هایی این پیام را به تهران منتقل کنند که انتقام ایران سخت نباشد.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: تل‌آویو بهتر از هر دولتی می‌داند از وقوع انتقام سخت ناگزیر است، اما زمین و زمان این تنبیه پشیمان‌کننده را تهران تعیین می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین