کد خبر: ۹۲۹۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰

کولینا تماشاگر ویژه بازی شمس‌آذر و استقلال شد

رئیس کمیته داوران فیفا تماشاگر ویژه بازی شمس‌آذر و استقلال شد.
کولینا تماشاگر ویژه بازی شمس‌آذر و استقلال شد
آفتاب‌‌نیوز :

مرادی درمورد استفاده از سیستم VAR در بازی شمس‌آذر و استقلال، اظهار داشت: دومین بازی از هفته اول لیگ برتر را با کمک دوستان و یاری خداوند در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین با کمک VAR برگزار می‌کنیم. تمام مسائل فنی انجام و دوربین‌ها نصب شده است. با تست‌گیری همه چیز آماده برگزاری یک بازی خوب است و امیدوارم با قضاوت خوب داوران در طول این مسابقه از VAR استفاده نکنیم.

وی درمورد اینکه آیا مانند بازی روز گذشته پرسپولیس و ذوب‌آهن در دیدار امروز هم تمام تصاویر برای فیفا ارسال می‌شود، گفت: این پروکتل کلی است. تا زمان تمام شدن مسابقات، هر دیداری که با VAR برگزار می‌شود باید صحنه‌های مربوط به بررسی اتاق، ارتباط رادیویی، بازبینی توسط داور همراه با ویدئوی کل مسابقه حتما ضبط و برای فیفا ارسال شود. تا مدت خاصی هم بایگانی می‌شود.

رئیس دپارتمان داوران درمورد تعداد دوربین‌های ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، عنوان کرد: امروز با شش دوربین اصلی همراه با دوربین PGM صدا و سیما کار را شروع می‌کنیم. ان‌شاءالله با این هفت دوربین بتوانیم بازی را به خوبی پوشش بدهیم.

مرادی درمورد پیام تبریک پیر لوئیجی کولینا برای ریاست فدراسیون به دلیل استفاده از VAR در فصل جدید، توضیح داد: طبق مکاتباتی که با کولینا به عنوان رئیس کمیته داوران فیفا صورت گرفت، ابراز خرسندی کرد که لیگ ایران هم با VAR شروع می‌شود. قرار شد لینک بازی امروز را برای او بفرستیم تا به عنوان میهمان ویژه دیدار شمس‌آذر و استقلال را ببیند و درمورد عملکرد داوران در بازی نظر بدهد. خیلی خوب است که فیفا هم مطلع شده است.

وی درمورد اینکه در کدام بازی هفته دوم از کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود، عنوان کرد: هفته آینده نیز از این سیستم استفاده می‌شود. با محسن حکیم، مهدی کرامتی و سایر دوستان کارگروه VAR و مدیران فدراسیون در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم تا در کدام بازی استفاده شود. به احتمال خیلی زیاد دیدار تراکتور و پرسپولیس در صورت اخذ موافقت‌های نهایی با ابن سیستم انجام می‌شود.

سرپرست کمیته داوران درخصوص زمان ورد. دستگاه‌های جدید به کشور، گفت: هنوز نهایی نشده و در پروسه است. امیدوارم با آمدن آن بتوانیم بازی‌های بیشتری را پوشش بدهیم. وجود تکنولوژی نه تنها به آرامش داوران بلکه به آرامش تیم‌ها و تماشاگران هم کمک می‌کند. در بازی روز گذشته دیدیم تیم‌ها و تماشاگران به تصمیم داور اعتماد کردند و این موضوع به برگزاری بازی با کمترین حاشیه کمک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین