کد خبر: ۹۲۹۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
پس از اظهارات موافقان و مخالفان کابینه پیشنهادی

پزشکیان: برای حق و عدالت به شدت به اصلاحات معتقدم

رئیس جمهور گفت: اصولی دارم و آن حق و عدالت است؛ برای آن اصلاحات می‌کنم و به شدت به اصلاحات معتقدم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن پیاده نشود بر هر مسلمانی است که قیام کند و اصلاح انجام دهد.
پزشکیان: برای حق و عدالت به شدت به اصلاحات معتقدم
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان در روز نخست بررسی برنامه‌های رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی در صحن مجلس، پس از شنیدن نظرات مخالفان و موافقان کابینه پیشنهادی اظهار کرد: من به مردم و به شما قول می‌دهم. در زندگی هم چنین بودم که امکان ندارد حرفی بزنم و خلاف آن عمل کنم. من همیشه از بی‌عدالتی‌ها در هر حالتی انتقاد و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم. آن زمان که کسی جرئت نداشت این حرف‌ها را بزند من باور داشتم و حرف زدم.

ما باید به آن پیمانی پایبند باشیم که رهبری انقلاب ترسیم کرده است

وی افزود: من گفتم که اصولی دارم و آن حق و عدالت است و برای آن اصلاحات می‌کنم و به شدت به اصلاحات معتقدم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن پیاده نشود بر هر مسلمانی است که قیام کند و اصلاح انجام دهد. همچنان که امام حسین (ع) این را می‌فرمایند.

پزشکیان تصریح کرد: مملکت مشکل دارد و همه شما این را می‌دانید. ما به بسیجی نیاز داریم که همه در آن باشند نه این‌که یک گروه و یک عده در آن باشند. ما موظفیم در مسیر سیاست‌های کلی حرکت کنیم و با هر سلیقه‌ای که داریم، باید پایبند به چشم‌انداز قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری باشیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: ۲۰ سال است قرار است در چشم‌انداز اول شویم اما چه شد؟ مدام دعوا کردیم. ما باید به آن پیمانی پایبند باشیم که رهبری انقلاب ترسیم کرده است. من را در این مسیر بیازمایید.

برای اول شدن در منطقه باید خودمان را اصلاح کنیم و تغییر رفتار و گفتار بدهیم

وی تاکید کرد: ما دروغ نخواهیم گفت و با کسی غیرمنصفانه برخورد نخواهیم کرد. اگر به اصلاحات تاکید داریم به این دلیل است که حق و عدالت را پیگیری و اجرا کنیم. کسانی که مدیریت می‌دانند، متوجهند حل مشکل نیاز به بسیج همه نیروها دارد نه این‌که دنبال منافع جناح و دسته خود باشیم. این مجلس است که باید این چارچوب و مسیر را مشخص کند.

رئیس دولت چهاردهم تاکید کرد: اگر در جامعه مشکل وجود دارد از لوایح و قوانینی است که مجلس مصوب کرده است‌. مقصر خود ما هستیم دنبال کسی نگردیم. ما باید در منطقه اول شویم و برای آن باید خودمان را اصلاح کنیم و تغییر رفتار و گفتار بدهیم.

پزشکیان گفت: من اصلاً در فکر این‌که رئیس‌جمهور شوم نبودم. من از همه محرومان کشور از سیستان و بلوچستان تا دیگر استان‌های محروم حمایت کردم. توانم و علمم را در اختیار این مردم گذاشتم. نمی‌گویم آدم خوبی هستم اما باید همان مسیری که شهدای ما پیمودند را ادامه دهیم. ما نیاز به وحدت داریم. از شما می‌خواهم به همه وزرای پیشنهادی رأی دهید. عقده‌ها و مسائل گذشته را کنار بگذاریم و با جذب همه در این مسیری که رهبری انقلاب مشخص کرده است، حرکت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین