کد خبر: ۹۲۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷

هشدار بانک مرکزی به بانک‌های وام‌دهنده برای حساب وکالتی خودرو‌

بانک مرکزی اعلام کرد که اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری است و با بانک‌هایی که بدون در نظر گرفتن این اولویت‌ها تسهیلات داده‌اند، برخورد انضباطی می‌شود.
هشدار بانک مرکزی به بانک‌های وام‌دهنده برای حساب وکالتی خودرو‌
آفتاب‌‌نیوز :

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۰۳/۱۱۹۶۲۸ مورخ ۲۷ مرداد ماه سال جاری اعلام کرد: اخیراً مشاهده شده که برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری اقدام به انجام تبلیغات گسترده به منظور وکالتی کردن حساب بانکی به همراه بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه و یا ارائه اعتبار به مشتریان با نرخ‌های سود ترجیحی کرده‌اند.

با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار و کثرت تقاضای تسهیلات بانکی، اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و... است و هرگونه اعطلای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.

همچنین عملکرد آن بانک یا مؤسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات تکلیفی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و چنانچه نتایج حاصله حاکی از عملکرد نامطلوب، توأم با اعطای تسهیلات به روش صدرالاشاره باشد، اقدامات انضباطی و نظارتی مقتضی علیه آن بانک‏ یا مؤسسه اعتباری و اعضای هیئت مدیره ذی‌ربط معمول خواهد شد.

 تاکید می‌شود موضوع مطروحه از تاریخ این بخشنامه لازم الاجرا بوده فلذا خواهشمند است دستور فرمایید با لحاظ مفاد بخشنامه ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۶‏/۰۵‏/۱۳۹۶ مراتب به تمامی واحد‌های ذی‌ربط آن بانک‏ یا مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید. ‏

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین