کد خبر: ۹۲۹۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶

شهرام حقیقت دوست در یک فیلم عاشقانه درباره داعش روانه اکران شد

خیرالله تقیانی‌پور از کارگردانان تئاتر است که پس از کسب تجربه در تلویزیون وارد عرصه سینما شده است. نخستین فیلم بلندش «قلب رقه» است، داستانی که در دل داعش می‌گذرد.
شهرام حقیقت دوست در یک فیلم عاشقانه درباره داعش روانه اکران شد
آفتاب‌‌نیوز :

خیرالله تقیانی‌پور می‌گوید: این فیلم داستان عاشقانه‌ای دارد که در سرزمین داعش اتفاق می‌افتد. این نخستین باری نیست که تصویر داعش در سینمای ایران و حتی سریال‌ها دیده می‌شود.

• تقیانی‌پور درباره نخستین فیلم بلندش می‌گوید: همیشه، چه آن زمان که تئاتر کار می‌کردم و چه در تلویزیون و سینما، یک خط اصلی در همه آثارم دیده می‌شد و آن داستانی بود که در یک بستر عاشقانه رخ می‌داد. در این فیلم هم داستان عاشقانه در جغرافیایی اتفاق می‌افتد که در آن داعش وجود دارد و در اصل پایتخت داعش است. اساسا از موقعیت‌های متناقض استقبال می‌کنم. در دل یک جنگ، جنایت و خشونت عاشقانه‌ای رخ می‌دهد و همین سوژه نظر مرا برای نوشتن طرح اولیه «قلب رقه» جلب کرد.

• این کارگردان که دبیری جشنواره تئاتر فجر امسال را هم بر عهده دارد، درباره سفارشی بودن فیلم می‌گوید: این فیلم اصلا سفارشی نبود و خودم مشتاق به ساختش بودم. فیلمنامه را نوشتم و تصویربرداری را شروع کردیم.

• تقیانی‌پور که کارگردانی سریال‌های، چون «نجلا» و «ترور» را بر عهده داشت، درباره انتخاب شهرام حقیقت‌دوست توضیح می‌دهد: همان موقع که ایده اصلی فیلم شکل گرفت، نخستین کسی که با او ایده را در میان گذاشتم شهرام حقیقت‌دوست بود. سابقه همکاری‌ام با شهرام حقیقت‌دوست از تئاتر شروع شد.

• شاید مهم‌ترین تصویر از داعشی‌ها را ابراهیم حاتمی‌کیا در «به وقت شام» رقم زد که نخستین فیلم سینمایی ایرانی درباره داعش بود. حاتمی‌کیا علاوه بر بازی بابک حمیدیان و هادی حجازی‌فر از بازیگران عراقی و سوری هم استفاده کرده بود.
• یکی از جشنواره‌های رکورددار در تولید فیلم‌هایی درباره داعش جشنواره سی‌وششم بود. در این جشنواره علاوه بر «به وقت شام» فیلم دیگری نیز به نمایش درآمد که نگاهی به داعش داشت. «کامیون»، «زنانی با گوشواره‌های باروتی» و «امپراتور جهنم» از دیگر فیلم‌هایی بود که در آن‌ها نگاهی به داعش شده بود.

• در شبکه نمایش خانگی هم یکی از پر سر و صداترین سریال‌ها «سقوط» بود. این سریال به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده (با مشاوره محمدحسین مهدویان) ساخته شد و در حالی روانه پخش در شبکه نمایش خانگی بود که حواشی حضور حمید فرخ‌نژاد باعث شد پخش آن به تعویق بیفتد، اما در نهایت پخش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین