کد خبر: ۹۲۹۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸

مرد شیشه‌ای دستگیر شد

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری قاچاقچی تهیه و توزیع شیشه در جنوب تهران خبر داد و گفت: از مخفیگاه این متهم متواری ۳۰ کیلوگرم شیشه کشف شد.
مرد شیشه‌ای دستگیر شد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ حسین باباپور رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت روز یکشنبه در این باره تاکید کرد: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان در تهران، مامورین عملیات ویژه این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند، یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر که از محکومین تحت تعقیب بوده و متواری است با تشکیل یک باند اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در جنوب پایتخت می‌کند.

وی ادامه داد: از همین رو با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاه سوژه شناسایی و تحت رصد قرار گرفت و با رصد لحظه به لحظه‌ی فعالیت‌های متهم در نهایت شمارش معکوس برای دستگیری این متهم خطرناک آغاز شد.

سرهنگ باباپور عنوان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی، ضمن رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی‌ها ۳۰ کیلوگرم شیشه کشف شد.

دستگیری ۲ زورگیر مسلح در تهران

سرهنگ صادق ضرونی روز یکشنبه در این باره گفت: ماموران کلانتری ۱۶۵ لتیان روز گذشته حین گشت‌زنی به ۲ سرنشین یک موتورسیکلت مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن‌ها را زیر نظر گرفتند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: متهمان که در حال پرسه‌زنی بودند دقایقی بعد با مشاهده ماموران از محل متواری شدند که طی یک عملیات تعقیب و گریز، زمین‌گیر و دستگیر شدند.

سرهنگ ضرونی عنوان کرد: در بررسی اولیه از وسایل آنها، یک قبضه سلاح گرم کمری به همراه تجهیزات کشف شد و هر ۲ متهم به همراه تجهیزات همراه به کلانتری منتقل شوند.

به گفته وی، متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر حمل سلاح گرم اعتراف کردند و گفتند که به قصد زورگیری از شهروندانی که به قصد گردش به این محدوده می‌آیند، در حال پرسه‌زنی بودند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: متعاقبا نتیجه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت که دستور بازرسی از مخفیگاه متهمان صادر و در بازرسی از محل یک قبضه سلاح گرم به همراه ۱۰۰ عدد فشنگ و تعدادی اموال مسروقه شهروندان کشف شد.

وی یادآور شد: متهم با تکمیل پرونده راهی دادسرا شدند.

کشف البسه قاچاق ۴ میلیاردی

همچنین سرهنگ علی قاسم‌پور رییس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف البسه قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال و حدود یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، تیم عملیات کلانتری ۱۳۲ نبرد در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که در بزرگراه بعثت توقف کرده بود، مشکوک شده و آن را زیر نظر گرفتند.

سرهنگ قاسم‌پور افزود: در همین حین راننده خودرو با مشاهده ماموران پلیس به طرز خطرناک و با سرعت بالا متواری شد، اما پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز، با ایجاد طرح مهار پلیسی، خودروی متهم متوقف و راننده دستگیر شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اشاره کرد: از داخل خودروی متهم ۱۷ کیسه بزرگ انواع البسه قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال و یک کیلوگرم تریاک کشف شد که به همراه پرونده راهی کلانتری شده و در بازجویی‌های به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ قاسم پور در پایان با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پلیس برخورد با کالای قاچاق است، عنوان کرد: متهم پس از اخذ دستور قضایی برای کشف جرایم به همراه کالا‌های کشف شده تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد.

توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین در پایتخت

همچنین سرهنگ سعید اکبری معاون هماهنگ کننده پلیس راهور پایتخت، با اشاره به توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز در تهران، گفت: تردد این موتورسیکلت‌ها منجر به اضطراب روانی و آلودگی صوتی می‌شود.

وی از توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین در شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: در رصد شبانه روزی معابر و بزرگراه‌ها برای بررسی لحظه به لحظه ترافیک شهر تهران و با رصد تصویری همکارانم در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب، طی روز گذشته مشخص شد که ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین مشغول تردد در محدوده بزرگراه بابایی به شکل بسیار خطرناکی هستند.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور پایتخت ادامه داد: با توجه به لایی کشی و سرعت بالای موتورسیکلت‌های سنگین و احتمال بروز خطر برای راکبین و خطراتی که برای دیگر شهروندان متصور بود و با هماهنگی به عمل آمده با تیم‌های گشتی پلیس بزرگراه‌های راهور تهران بزرگ، این موتورسیکلت‌های سنگین در همان محدوده متوقف و از ادامه تردد راکبان آن‌ها جلوگیری شد.

سرهنگ اکبری گفت: این ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین در بزرگراه بابایی توسط تیم‌های پلیس بزرگراه پلیس راهور تهران بزرگ توقیف شدند تا بار دیگر جدیت و قاطعیت پلیس در برخورد با هنجارشکنان نشان داده شود.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ افزود: توقیف موتورسیکلت‌های سنگین بدون مجوز و بدون پلاک به خواسته مردم و به دلیل آلودگی‌های صوتی و بر هم زدن آرامش دیگر رانندگان در اولویت پلیس قرار دارد.

سرهنگ اکبری ادامه داد: پلیس به محض رویت موتورسوارانی که با لایی کشی و ایجاد سر و صدا نظم ترافیک را برهم می‌زنند و هیچ گونه مدارک و بیمه همراه ندارند طبق قانون برخورد نموده و اینگونه موتورسیکلت‌ها را طبق قانون اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده اینگونه موتورسواران سنگین که با سرعت و انجام حرکات نمایشی امنیت تردد رانندگان را در معابر به خطر می‌اندازند و با جان خود و دیگران بازی می‌کنند حتما پلیس را با شماره ۱۱۰ در جریان گذاشته تا پیگیری‌های پلیسی در این خصوص انجام شود.

تخلفات پلاک خودرو ۷۰۰ هزار تومان جریمه دارد

سرهنگ فیروز کشیر معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت جریمه‌های رانندگی، گفت: در صورتی که پلاک وسیله نقلیه پوشانده و یا مخدوش شود، جریمه ۷۰۰ هزار تومانی در انتظار مالک خواهد بود.

وی درباره مبلغ اعمال قانون پوشش پلاک وسایل نقلیه اظهار کرد: رفع اثر پوشش پلاک موتورسواران تهرانی در چهار ماهه سال جاری حدود ۷۲ هزار دستگاه بوده است.

سرهنگ کشیر ادامه داد: همچنین ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت نیز در همین بازه زمانی به دلیل پوشش پلاک و دستکاری در اعداد و ارقام توسط مالک، توقیف شده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در قوانین گذشته مقدار مبلغ جریمه‌ای که برای پوشش پلاک در نظر گرفته شده بود و اعمال می‌شد مبلغی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان بود که این رقم از ابتدای تیر ماه امسال معادل ۷۰۰ هزار تومان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین