کد خبر: ۹۳۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

نتانیاهو: فشار در مذاکرات باید متوجه حماس و یحیی السنوار باشد نه کابینه اسرائیل

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه شروع مذاکرات قاهره گفت: ما در حال مذاکره هستیم نه امتیازدهی. خواسته‌های اسرائیل با پیشنهادی که کاخ سفید در ماه مه ارائه کرد مطابقت دارد.
نتانیاهو: فشار در مذاکرات باید متوجه حماس و یحیی السنوار باشد نه کابینه اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مدعی شد: ما در حال انجام مذاکره هستیم نه امتیاز دهی و اصولی که ایجاد کرده‌ایم برای امنیت اسرائیل ضروری است.

نتانیاهو با این ادعا که رژیم صهیونیستی آماده مقابله با هر تهدیدی چه از طریق دفاع و چه حمله است، گفت فشار شدید نظامی و سیاسی راهی برای آزادی گروگان‌هاست.

نتانیاهو مدعی شد فشار در مذاکرات باید متوجه جنبش حماس و یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش باشد نه علیه کابینه رژیم صهیونیستی. زیرا حماس پیشنهاد مطرح شده در مذاکرات دوحه را نپذیرفته و به این مذاکرات نماینده‌ای نفرستاده است.

وی گفت تل‌آویو وارد مذاکرات بسیار پیچیده شده است و مواردی در مذاکرات هست که می‌توان در مورد آن‌ها انعطاف نشان داد و برخی موارد هم هستند که امکان امتیازی‌دهی وجود ندارد.

نتانیاهو در هشداری به ایران و حزب‌الله که متعهد شده‌اند به ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران و یکی از فرماندهان حزب‌الله در بیروت پاسخ دهند، گفت: اسرائیل برای هر تهدیدی، هم در دفاع و هم در حمله، آماده است.

پیشتر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش کرد رایزنی‌ها میان نتانیاهو و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی پیش از عزیمت به قاهره شروع شده است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به فرصت‌های موجود برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرای غزه خوش‌بین نیستند.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه روز‌های پنجشنبه و جمعه با حضور میانجیگران و نماینده رژیم صهیونیستی در دوحه برگزار شد، اما توافقی حاصل نشد. قرار است این مذاکرات هفته جاری در قاهره از سر گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین