کد خبر: ۹۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۹

دفتر سیاسی اعتدال و توسعه: اطاعت از رهبری تکلیف شرعی و ملی است

اقدامات نسنجیده بعد از انتخابات، منتقدان احمدی‌نژاد را بیشتر کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه طبق روال هفته‌های گذشته، دوشنبه شب در دفتر مرکزی این حزب و با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این جلسه با توجه به قرار گرفتن در آستانه یوم‌ا... 13 آبان و اتفاقات مهمی که در این روز در تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران رخ داده‌است، بر برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت آن تاکید شد.

همچنین در این جلسه بحث درباره مسائل مربوط به قبل و بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دنبال شد و بخش دیگری از مسائل مربوط به این انتخابات مورد تجزیه و تحلیل اعضا قرار گرفت.

طرح برخی از دلسوزان برای ایجاد انس و الفت میان جناح‌های مختلف سیاسی درون نظام و تقویت اتحاد و انسجام ملی، از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه بود که نسبت به برخورد تفرقه‌انگیز برخی گروههای افراطی برای جلوگیری از به‌ثمرنشستن این‌گونه تلاش‌ها ابراز تاسف و نگرانی شد.

اعضای دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اعتقاد به اینکه تلاشهای گروههای افراطی برای ایجاد شکاف در صفوف به‌هم پیوسته ملت از طریق معاند معرفی کردن بیش از 15 میلیون نفری که در انتخابات اخیر به آقای احمدی‌نژاد رای نداده‌اند بسیار تامل برانگیز و نگران کننده است، اظهار داشتند: «این‌که برخی رسانه‌های دولتی و افراطی در صدد القای این موضوع هستند که معترضان به برخی تخلفات انتخاباتی و حوادث پس از انتخابات، مخالفان نظام هستند یک ترفند گمراه کننده و خطرناک است».

به باور اعضای دفتر سیاسی اعتراض به برخی تخلفات، ناکارآمدی‌ها، زشتی‌ها و اقدامات نادرست مجریان امور، حق طبیعی مردم است و نباید آن‌را به حساب مخالفت با نظام گذاشت که البته این اعتراضات هم باید از طریق مجاری قانونی خود مطرح شود. چه‌بسا با برخورد ‌های نسنجیده با معترضان، شمارمنتقدان رفتارهای دولت، از تعداد اعلام شده درانتخابات اخیر- که توسط خود دولت حدود 15 میلیون نفر اعلام شده بود (کسانی که به آقای احمدی‌نژاد رای نداده‌اند)- فزونی یافته باشد.

اعضای دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با شماری از نخبگان جوان كشور مبنی بر استقبال ایشان از انتقادها و نیز برخورد ملاطفت‌‌آمیز ایشان با سوالات دانشجویان، آن‌را نشانه‌ای از ظرفیت بالای نظام اسلامی برای توجه به دیدگاه‌های منتقدان دانسته و خواستار تسرّی این روحیه در میان دیگر مسئولان کشور در سطوح مختلف شدند.

همچنین اعضاء روحیه نقدپذیری رهبر انقلاب اسلامی که همواره و در برهه‌های مختلف نمایان بوده‌است را یادآور شده و به ذکر نمونه‌هایی از توجه ویژه ایشان به حقوق اقلیت‌های دینی، گروه‌های قومی و نیز جریانات مختلف سیاسی پرداخته و همچنین تصریح کردند: «لازمه حرکت در چارچوب قانون اساسی، دفاع همه‌جانبه از ولایت فقیه و اطاعت از مقام معظم رهبری به‌عنوان یک تکلیف شرعی و ملی است. در این شرایط که دشمنان ملت برای ضربه زدن به ایران اسلامی، با تکیه بر طرح‌هایی مانند خاورمیانه بزرگ، اهداف شومی چون ایجاد اختلاف و نزاع‌های داخلی وتجزیه کشورمان را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند، همه گروهها و فعالان سیاسی باید با هوشیاری و تبعیت از رهبری نظام، فرصت‌طلبان را همچون گذشته مایوس نمایند».

به اعتقاد اعضای دفتر سیاسی این حزب، هرگونه خدشه‌ای به جایگاه رهبری، صدمه به اسلامیت و جمهوریت نظام را در پی خواهد داشت و نباید به هیچ قیمتی اجازه داد تا به این رکن رکین جمهوری اسلامی که حاصل مجاهدتهای تاریخی و ثمره خون هزاران شهید و ایثارگری‌های فراوان است، آسیبی وارد شود که در صورت هرگونه غفلت و کوتاهی، همه نخبگان و گروههای سیاسی مسئول خواهند بود.

در این جلسه با تقبیح برخی شعارهای انحرافی در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال، از شرکت کنندگان در مراسم سیزدهم آبان‌ماه خواسته شد تا از شعارهایی متناسب با عظمت این روز بزرگ که امام راحل آن‌را یوم ا... دانسته‌اند استفاده نمایند. اعضا همچنین یادآور شدند که در شرایطی که شخصیت‌های چون آقای مهندس موسوی بر اصلاح امور کشور در چارچوب قانون اساسی و آموزه‌های امام(ره) تاکید دارند، بی‌تردید شعارهای علاقمندان و دوستداران ایشان نیز باید در همین چارچوب‌ها باشد.

آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، برخی عزل و نصب‌ها در دولت و کم‌توجهی به استفاده از نیروهای با تجربه و متخصص در بدنه اجرایی کشور، لزوم حفظ حرمت بزرگان و دلسوزان نظام در همه حال و برخی موضوعات دیگر از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین