کد خبر: ۹۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۴

بیانیه کانون جوانان اعتدال و توسعه به مناسبت 13 آبان‌ماه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه، با صدور بیانیه‌ای، 13 آبان‌ماه امسال را فرصتی برای فریاد علیه هرگونه استبداد و استکبار در دنیای امروز دانست.

به‌گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن بیانیه کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه بدین شرح است:

سیزدهم آبان‌ماه هرسال، بهانه‌ای برای یادآوری دوباره مسیر طی شده تا پیروزی انقلابی بزرگ است. انقلابی که دست کم سه 13 آبان تاریخی را در روزشمار حوادث خود ثبت کرده‌است.

اما آنچه نقطه مشترک سه 13 آبان ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، تبلور خواست یک ملت برای تحولی بزرگ است. تحولی که نفی استبداد و استکبار سرلوحه برپا کنندگان آن بود و «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شعار محوری آن.

اکنون که سه دهه از آغاز نظام مبتنی بر خواسته‌های ملت انقلابی ایران می‌گذرد و در آستانه 13 آبانی دیگر قرار گرفته‌ایم، فرصت مناسبی است تا تاملی بر مسیر طی شده در این 30 سال داشته باشیم و نقاط قوت را پر رنگ‌تر و نقاط ضعف احتمالی را مرتفع نماییم. استکبار و استبداد زمان خود را بشناسیم و برای محو آنها از هیچ‌ کوششی فرو نگذاریم.

فراموش نکنیم که استکبار فقط یک یا دو دولت بزرگ و زورگوی جهانی نیست، بلکه هر موجودیتی که در صدد سیطره بر داشته‌های یک ملت یا آحاد یک جامعه باشد، نمادی از استکبار نوین و هرآنچه که با خودرایی و خودکامگی مانع از رسیدن انسانها به حقوق حقه‌شان می‌شود، نشانی از استبداد نوین است.

بر این اساس برای زدودن جهان اطراف‌مان از مظاهر استکبار و استبداد، هنوز راهی طولانی در پیش داریم چه بسا آن‌گونه که بزرگان دین‌مان توصیه کرده‌اند بسیاری از ما در ابتدای امر با «جهاد اکبر» باید استبداد و استکبار درونمان را به زانو درآوریم.

بی‌تردید حرکت در مسیر استکبارستیزی و استبدادستیزی بدون رهبری که در شناخت راه عالم و در ادامه آن ثابت قدم باشد، امکان‌پذیر نخواهد بود. پس جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان آگاه ایرانی را بیش از گذشته به پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در مسیر پیکار با استبداد و استکبار توصیه می‌کنیم.

13 آبان امسال، فرصتی است تا خواستمان را برای محو هرگونه استبداد و استکبار در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دوباره فریاد کنیم. این روز متعلق به همه مردم مسلمان ایران و آزادگان جهان است. این فرصت را غنیمت شماریم و با حضور گسترده در راهپیمایی این روز بزرگ ، عزم و اراده‌مان را برای ساختن دنیایی بهتر به جهانیان نمایان کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین