کد خبر: ۹۳۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵

کمک میلیون دلاری دانمارک به اوکراین

وزارت دفاع دانمارک از تخصیص ۱۱۶ میلیون دلار برای کمک نظامی به اوکراین خبر داد.
کمک میلیون دلاری دانمارک به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

امروز (دوشنبه) وزارت دفاع با انتشار بیانیه‌ای، از تصمیم این کشور برای تخصیص ۱۱۶ میلیون دلار برای کمک نظامی به اوکراین خبر داد. این بسته، بیستمین بسته کمکی کپنهاگ به کی‌یف از شروع جنگ اوکراین در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) است. 

این بسته کمک‌های مالی برای خرید تجهیزات نظامی جدید از طریق صنایع دفاعی اوکراین و همچنین کمک‌های مالی اضافی از طریق شرکای بین المللی را شامل می‌شود.

«ترولز لوند پولسن»، وزیر دفاع دانمارک نیز در اظهاراتی، بر اهمیت ادامه حمایت از اوکراین تاکید کرد و گفت: «پوتین به حملات وحشیانه و خونین علیه اوکراینی‌ها ادامه می‌دهد. دانمارک باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد تا آن‌ها بتوانند از خود دفاع کنند.»

طبق اظهارات وی و بیانیه وزارت دفاع دانمارک، بسته مذکور، براساس «خواسته‌ها و نیازهای» اوکراین تهیه شده است و هدف آن حمایت از این کشور در کوتاه مدت و در سال‌های آینده است.

«لارس لوکه راسموسن»، وزیر خارجه دانمارک نیز در اظهاراتی جداگانه بر تعهد این کشور به اوکراین تاکید کرد و گفت: «دانمارک یکی از بزرگترین حامیان اوکراین است. ما به طور مداوم نشان داده‌ایم که هر جا اراده وجود داشته باشد، راهی وجود دارد و دانمارک استاندارد بین‌المللی را برای حمایت از اوکراین تعیین کرده است.»

وزارت دفاع دانمارک در بخش دیگری از بیانیه خود خاطرنشان کرد که به دلایل عملیاتی و امنیتی، نشر اطلاعات دقیق پیرامون محتوای کامل بسته اهدایی امکان‌پذیر نیست.

به گفته این وزارتخانه، صندوق اوکراین ۶۴.۸ میلیارد کرون (۹.۶ میلیارد دلار) برای حمایت نظامی از اوکراین برای سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۸ اختصاص داده است. با این بیستمین بسته کمک مالی، اکنون تصمیماتی در مورد حمایت نظامی از اوکراین در چارچوب صندوق اوکراین به مبلغ ۴۶.۱ میلیارد کرون (۶.۸ میلیارد دلار) برای سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۸ اتخاذ شده است.

اما حمایت دانمارک از اوکراین درحالی صورت می‌گیرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود، متحدان غربی کی‌یف را به باد انتقاد گرفته و خواستار ارسال هرچه سریعتر سلاح به سوی اوکراین شده است.

علت انتقاد و خشم زلنسکی، کمبود مهمات و تسلیحات ارتش اوکراین است. ارتش اوکراین طی روز‌های گذشته، عملیات غافلگیرکننده‌ای را در منطقه کورسک روسیه انجام داده که طبق گزارش‌ها به دلیل کمبود شدید تسلیحات، مهمات و نیروی انسانی برای حفظ تصرفات خود در این منطقه با دشواری‌هایی روبرو است.

درخواست اوکراین برای تسریع تحویل تسلیحات از این جهت مطرح می‌شود که ارتش این کشور برای دفع حملات روسیه در شرق با مشکلات زیادی مواجه است.

روسیه، به سرعت، در نزدیکی پوکروفسک، تورتسک و چاسیو یار در منطقه دونتسک در حال پیشروی است. به گفته یکی از تیپ‌های ارتش اوکراین، نیرو‌های روس، تقریبا، کراسنوهوریفسکا را تصرف کرده و شهر نیویورک در دونتسک اوکراین را تصرف کرده‌اند.

این تیپ ارتش اوکراین می‌گوید: «دشمن در حال پراکنده شدن در منطقه است. سرعت پیشروی بسیار بالاست. متاسفانه، ظرفیت حملات تهاجمی او در اینجا به قدرت مقاومت ما بستگی ندارد، بلکه بیشتر به نیرو‌های ذخیره او بستگی دارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین