کد خبر: ۹۳۰۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴

نخست‌وزیر هند به اوکراین سفر می‌کند

وزارت امور خارجه هند امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت) اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور برای اولین بار در این هفته به اوکراین سفر خواهد کرد.
نخست‌وزیر هند به اوکراین سفر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

انتظار می‌رود نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، بین ۳۱ مرداد و دوم شهریور و یک ماه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کند.

پیش از این، نارندرا مودی و ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین، در ماه مه (اردیبهشت) در حاشیه اجلاس سران هفت کشور بزرگ صنعتی موسوم به G-۷ در ژاپن دیدار کرده و درباره تجارت و گسترش روابط دوجانبه گفتگو کرده بودند. همچنین تماس‌های تلفنی متعددی بین آن‌ها درباره جنگ در اوکراین انجام گرفته است.

انتظار می‌رود که دیدار مودی با مقامات اوکراین برای اطمینان خاطر شرکای غربی هند باشد. زلنسکی دیدار مودی و پوتین در ماه گذشته را یک ناامیدی بزرگ و ضربه‌ای ویرانگر به تلاش‌های صلح توصیف کرده بود.

دهلی‌نو سیاست متعادلی را در مورد جنگ اوکراین اتخاذ کرده و همزمان با افزایش روابط تجاری با روسیه، در تلاش برای تقویت روابط خود با کشور‌های غربی است.

مودی با تاکید بر اینکه راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز در میدان نبرد امکان‌پذیر نیست، معتقد است که روسیه و اوکراین باید از طریق گفتگو و دیپلماسی اختلافات خود را حل کنند.

مقامات هند می‌گویند سفر مودی به اوکراین با هدف بهبود تجارت و همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف از انرژی هسته‌ای گرفته تا داروسازی انجام می‌شود.

هند به طور سنتی روابط اقتصادی و دفاعی قوی با مسکو داشته و مقادیر زیادی نفت از روسیه برای تامین منافع خود خریداری می‌کند.

در همین حال کی‌یف با دعوت از سرمایه گذاران هندی در ژانویه (دی ۱۴۰۲) از دهلی‌نو خواسته است تا به بازسازی اقتصاد اوکراین کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین