کد خبر: ۹۳۰۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳

مکان آرامستان جدید تهران تایید شد

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران از تایید مکان آرامستان جدید پایتخت خبر داد.
مکان آرامستان جدید تهران تایید شد
آفتاب‌‌نیوز :

لطف‌الله فروزنده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مکان آرامستان جدید مورد تایید است، اما با این وجود با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حال مذاکره برای خریداری این مکان هستیم.

وی با اشاره به حل و فصل مشکلات و رفع بلاتکلیفی ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس با مشارکت بخش خصوصی در این دوره از مدیریت شهری نیز گفت: ارزش ریالی این پروژه‌ها ۷۵ همت پیش‌بینی شده که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه هزار و یک شهر، هایپراستار، مجتمع تجاری خرازی، هتل دیدار، تجارت جهانی یک شهر آفتاب و بیمارستان آتیه ۲ اشاره کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران درباره فرصت سرمایه‌گذاری جدید در سال ۱۴۰۳ نیز یادآور شد: ارزش این پروژه‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. برخی از این پروژه‌ها شامل هتل کوهستان، هتل و مجموعه اداری برج میلاد، احداث چهار هتل جدید، بوستان آزادگان، مرجع تجارت جهانی ۲ شهر آفتاب است.

وی با اشاره به خرید مصالح عمده مدنظر شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری برنامه‌ریزی صورت گرفته که مصالح عمده از بورس کالا خریداری شود.

مطالبات حمل و نقل عمومی

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران به موضوع شفافیت و انضباط مالی در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد. وی گفت: علاوه بر این موضوع شفافیت و انضباط مالی از موضوعاتی بوده که در این دوره به صورت ویژه پیگیری شده است. به طوری که در سال ۱۴۰۲ استقرار سیستم بهای تمام شده در شرکت اتوبوسرانی و برای مترو در حال پیاده‌سازی است.

وی درباره پیگیری مطالبات از دولت بابت حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بابت یارانه بلیت اتوبوس مبلغ ۵.۶ همت و یارانه بلیت ۳.۹ همت توسط دولت پرداخت شده است. همچنین بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم مالیات تکلیفی و عملکرد از سال ۹۷ از دیگر موارد صورت گرفته در این دوره مدیریت شهری محسوب می‌شود.

فروزنده درباره برگزاری نمایشگاه در بخش‌های مختلف در شهر آفتاب اشاره کرد. او افزود: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ نمایشگاه برپا شده و در ۲ سال اخیر نیز ۶۰ نمایشگاه در این محل برگزار شده و به نوعی این مکان نمایشگاهی در این دوره مدیریت شهری احیا و رونق گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین