کد خبر: ۹۳۰۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

ثابتی جوان است و خام/ خط و نشان کشیدن در مجلس چه معنایی دارد؟ / پایداریچی‌ها ثابتی را بازی دادند!

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به اظهارات منتقدانه امیرحسین ثابتی نسبت به برنامه عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت چهاردهم، بیان کرد: پایداری‌ها این جوان خام و نپخته را بازی داده‌اند و زودی شاهد انقضای تاریخ مصرف وی در عرصه سیاسی خواهیم بود.
ثابتی جوان است و خام/ خط و نشان کشیدن در مجلس چه معنایی دارد؟ / پایداریچی‌ها ثابتی را بازی دادند!
آفتاب‌‌نیوز :

دیروز سومین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد و عباس عراقچی به عنوان گزینه وزارت امور خارجه در مجلس حضور پیدا کرد و نمایندگان موافق و مخالف به اظهار درباره برنامه‌های وی پرداختند. امیرحسین ثابتی که از جمله نمایندگان مخالف با برنامه‌های عراقچی بود با انتقادات از برنامه‌هخای عراقچی حواشی را به وجود آورد که با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شد. 

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در این باره به تابناک گفت: پایه و اساس تشکیل جبهه پایداری بر مبنای دروغ، نفاق و تعارض بوده است. با این حساب از امثال ثابتی که دست پرورده چنین جبهه‌ای است انتظار بیشتری نمی‌توان داشت. 

وی افزود: پایداری‌ها این جوان خام و نپخته را بازی داده‌اند و زودی شاهد انقضای تاریخ مصرف وی در عرصه سیاسی خواهیم بود. من نگران او هستم و امیدوارم اطرافیانش نسبت به آگاهسازی وی دست به کار شوند.

مهاجری درباره انتقاد مطرح شده از سوی این نماینده مجلس نسبت به عراقچی در ماجرای برجام تصریح کرد: تعجب من از آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی است که چرا با وجود آگاهی از این موضوع شفاف‌سازی نمی‌کنند.

این فعال اصولگرا بیان کرد: دیگر وقت آن رسیده است که از سایه خارج شویم و مسائل را برای مردم روشن کنیم. چرا که با سکوت در برابر چنین موضوعاتی به ادامه‌دار شدن جریان دروغ دامن میزنیم.

مهاجری در واکنش به صحبت‌های ثابتی مبنی بر آنکه «حتما به عراقچی رای بدهید، چون یک نفری گفته او رای بیاورد» بیان کرد: خط و نشان کشیدن چه معنایی دارد؟ کم نبودند افراد تندوریی که در دهه ۷۰ نیز چنین رویه‌ای را داشتند و در نهایت تبدیل به برانداز و اپوزوسیون شدند. 

به نظر می‌رسد یکی از عوامل نطق هیجانی ثابتی در مجلس به اولین حضور جدی وی در مجلس مربوط می‌شود. صرف‌نظر از این موضوع بیان اینکه «یک نفر» گفته است به عراقچی رای بدهید مشخصا اشاره به رهبر معظم انقلاب دارد.

در حالی که مطرح کردن چنین گزاره ابهام‌آمیزی معنا ندارد. چراکه بر همگان محرز است که پیشنهاد انتخاب برخی وزرا مانند وزارت اطلاعات با مشورت رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود. با این حساب آیا منظور ثابتی این بود که استقلال رای محلس شورای اسلامی زیر سوال رفته است؟ چنین گزاره‌ای چه سابقه تاریخی را به اذهان متبادر می‌کند؟

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین