کد خبر: ۹۳۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷

نشانه‌های اولیه و ساده ابتلا به آلزایمر

نشانه‌های اولیه و ساده ابتلا به آلزایمر را بشناسیم.
نشانه‌های اولیه و ساده ابتلا به آلزایمر
آفتاب‌‌نیوز :

چه تغییرات خلقی نشانه آلزایمر است؟ این سوال حتما برای شما هم پیش آمده است.

بیماری آلزایمر موجب می‌شود بر روی سلول های ناحیه هیپوکامپ مغز (بخش حافظه) افراد مبتلا رسوبات پروتئینی به نام پلاک های آمیلوئید ایجاد شود. این پلاک ها نه تنها مانع از ارتباط بین سلول های عصبی می شود، بلکه باعث تخریب سلول های اطراف خود نیز خواهد شد. علاوه بر پلاک های آمیلوئید، کلافه های پیچیده دیگری با نام کلافه های نوروفیبریلاری در سلول های عصبی مغز به وجود می آید. ازدیاد و رشد این ترکیب باعث از بین رفتن سلول های مغزی می شود. کاهش سطح بعضی از موادشیمیایی که پیام ها را بین سلول های عصبی منتقل می کند نیز باعث از بین رفتن ارتباط بین سلول ها می گردد. تمام این موارد باعث کوچک شدن و آتروفی مغز می شود.

دکتر فرزاد اشرافی، متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه فراموش کردن اسامی اطرافیان و نیز اشیایی که شخص با آن سر و کار دارد از علایم اولیه ابتلا به آلزایمر است، می‌گوید: همچنین بروز تغییرات شخصیتی و خلقی و ابتلا به افسردگی و اضطراب در سنین بالا از علایم اولیه آلزایمر محسوب می‌شود.

او ادامه می‌دهد: اختلال در تصمیم گیری و قضاوت از دیگر علایم آلزایمر است. همچنین کارهای روزمره فرد با تاخیر انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین