کد خبر: ۹۳۰۵۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی کشور چه گفتند؟

تبعیت از قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی از جمله مواردی است که نمایندگان در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور برشمردند.
نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی کشور چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

امروز سه‌شنبه (۳۰ مرادماه) بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و اهداف سردار اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور در دستور کار جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و موافقان درباره وی به ایراد سخن پرداختند.

تبعیت از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی نظام، تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور، زمینه‌سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی و مردم نهاد و نظارت بر فعالیت آن‌ها، ارتقای اثربخشی شورای امنیت کشور با رویکرد نرم و اجتماعی و تأمین و حفظ امنیت داخلی، استقرار نظم و آرامش در کشور و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اطلاعاتی انتظامی و نظامی و حفاظت از مرزها از جمله دلایل نمایندگان موافق سردار اسکندر مومنی است.

همچنین اجرای سیاست های عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی، سامان‌دهی مطلوب تقسیمات کشوری، هدایت و هماهنگی استانداران برای تحقق سیاست‌های عمومی و برنامه‌های دولت، سیاست‌گذاری راهبری و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی و تعهد به تعامل و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی بود که نمایندگان موافق سردار مومنی به آن اشاره کردند.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، امروز سه شنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳- در صحن مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۲ نفر از نمایندگان آغاز شد.

نمایندگان در ۶ جلسه گذشته که از ۲۷ مردادماه آغاز شده است تاکنون صلاحیت و برنامه های علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را بررسی کرده و در موافقت یا مخالفت برنامه های وزیران پیشنهادی، به تشریح دیدگاه های خود پرداخته اند.

قرار است نمایندگان در جلسه نوبت صبح امروز نیز صلاحیت و برنامه های سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را بحث و بررسی کنند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین