کد خبر: ۹۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

برای درگذشت هوشنگ حریرچیان و آرزوی ۱۰۰ ساله‌اش

حسن اکلیلی (بازیگر اصفهانی) در ساعات اولیه بامداد ۳۰ مرداد در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی خبر درگذشت هوشنگ حریرچیان (بازیگر قدیمی) را منتشر کرده است.
برای درگذشت هوشنگ حریرچیان و آرزوی ۱۰۰ ساله‌اش
آفتاب‌‌نیوز :

هوشنگ حریرچیان که مرداد ماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد در مرداد ماه ۱۴۰۳ در حالی در سن ۹۲ سالگی از دنیا رفت که دوست داشت، ۱۰۰ سال دیگر زنده باشد.

او در گفتگویی می‌گفت که عاشق صحنه و دوربین است.

حریرچیان که در اصفهان زندگی می‌کرد؛ آرزویش برای مردم کشورش فقط سعادت و خوشبختی بود.

او می‌گفت: آرزویم برای خودم هم این است که ۱۰۰ سال دیگر زنده باشم و عمر کنم (با خنده). بزرگترین آرزویم زندگی در کنار عزیزانم است.

هوشنگ حریرچیان هنرمند پیشکسوت اصفهانی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۱۱ بود.

هوشنگ حریرچیان در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام "عکاس باشی" را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم "جعفر خان" به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی آغاز کرد.

گفته می‌شود که او فعالیت هنری خود را از دی ماه ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان با مدیریت زنده‌یاد استاد ناصر فرهمند آغاز کرد. در شهریور ۱۳۳۲ به تئاتر سپاهان با مدیریت علی صمدی پیوست و از سال ۱۳۳۸ رسما در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی-هنری شروع به کار کرد.

این بازیگر قدیمی در آثار سینمایی، چون «عزیز میلیون دلاری»، «قاعده بازی»، «یک بوس کوچولو»، «فرش باد»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «جعفرخان از فرنگ برگشته» و... بازی کرده است.

مجموعه‌های تلویزیونی، چون «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان»، «سایه سلطان»، «پژمان»، «تفنگ سرپر»، «یکی بود یکی نبود»، «هشت، بهشت» و.. از او به یادگار مانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین