کد خبر: ۹۳۰۵۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

کنایه هیئت‌مدیره پرسپولیس به دو رقیب مدعی

محمد دلبری می‌گوید فدراسیون برای فصل آینده می‌تواند قانون سقف بودجه را حذف کند.
کنایه هیئت‌مدیره پرسپولیس به دو رقیب مدعی
آفتاب‌‌نیوز :

قانون سقف بودجه لیگ ایران که روی عدد ۴۲۵ میلیارد برای تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان بنا شده، مخالفان زیادی را دارد، اما باشگاه پرسپولیس معتقد است پایبندی به این قانون باعث جدایی دو ستاره این تیم شده و به این دلیل نباید برای این فصل سقف بودجه افزایش یابد.

عضو هیئت مدیره این تیم استدلال باشگاه پرسپولیس را شرح می‌دهد: ما اعتقاد داریم فوتبال ایران چه از نظر فنی و چه از جهت اقتصادی چنین رشدی نداشته است، ولی نگفتیم مخالف افزایش سقف بودجه هستیم.

وی افزود: ما گفتیم الان که کار‌ها انجام شده، بخش عمده نقل و انتقالات صورت گرفته و آن که به قانون و فدراسیون احترام گذاشت، متضرر گردیده و بازیکن از دست داده است، دیگر منطقی نیست برای این فصل سقف را جابه‌جا کنیم. یک استدلال و منطق بسیار ساده است. نباید آن‌ها که براساس شرایط برنامه‌ریزی داشته‌اند و به قانون‌گذار و مجری و ناظر قانون که در این‌جا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند احترام گذاشته‌اند، تنبیه شوند و به آن‌ها که چنین نکرده‌اند جایزه داد.


دلبری با انتقاد از قانون سقف بودجه عنوان کرد: برای فصل بعد سقف را بیشتر کنند و اصلا این قانون را بردارند. ما هم تابع جمع و قانون خواهیم بود، ولی الان جابه‌جا کردن سقف معنای خیلی بدی می‌دهد. شائبه پیش می‌آورد زد و بند‌هایی در کار بوده است. این فکر را به ذهن متواتر می‌کند که شاید از جایی به بعضی باشگاه‌ها گفته‌اند هر قدر می‌خواهید خرج کنید و بعدا این سقف را افزایش می‌دهیم. هر چند همین حالا بعضی ارقام که درباره بعضی خرید‌ها اعلام می‌شود اصلا قابل قبول نیست. کدام عقل سلیم می‌پذیرد؛ یک بازیکن خارجی با رقمی نصف یا کمتر از نصف آن چه که از پرطرفدارترین تیم فوتبال کشور و قهرمان رقابت‌ها می‌خواست به تیمی کوچک‌تر از همه این جهات برود؟!

او با کنایه در این مورد گفت: همه حتی در فدراسیون می‌دانند داستان چیست، ولی دیگر منطقی نیست؛ حتی درباره افزایش سقف در این مقطع صحبت شود چه رسد به این که تصمیم‌گیری و بررسی کنند. چطور موافقت کنیم در حالی که بازیکنان خود را به‌خاطر همین سقف از دست دادیم. این فصل تمام شود بعد سقف را افزایش دهند. تغییر سقف بودجه باشگاه‌ها در این منطق اصل عدالت، مساوات و شرایط برابر که متضمن رقابت‌های سالم و جوان‌مردانه است را زیر سوال می‌برد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین