کد خبر: ۹۳۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

ترامپ: کامالا هریس در مناظره فاکس نیوز شرکت نخواهد کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که تیم کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ستاد او گفته است که هریس در مناظره ریاست جمهوری فاکس نیوز در ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) شرکت نخواهد کرد.
ترامپ: کامالا هریس در مناظره فاکس نیوز شرکت نخواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مناظره پیشنهادی میان دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا و کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات، قرار بود در پنسیلوانیا برگزار شود و میزبان آن شبکه فاکس نیوز بود.

ترامپ در رسانه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال نوشت: «من از این تحول تعجب نمی‌کنم، زیرا احساس می‌کنم که هریس می‌داند که در بهترین حالت، برای او بسیار دشوار است که از سابقه خود در همه مواردی که قبلاً به آن اعتقاد داشت از جمله عملکرد وحشتناکش در پنسیلوانیا و در مرز دفاع کند.»

رئیس جمهور سابق آمریکا در ابتدا تمایلی به مناظره با هریس نداشت، زیرا پس از کناره گیری جو بایدن، هریس نامزد رسمی حزب دموکرات نبود و پس از کسب نامزدی حزب از سوی هریس، ترامپ موافقت کرد با او مناظره کند.

 ترامپ و هریس هر دو تایید کرده اند که در مناظره ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور ماه) در‌ای بی سی نیوز (ABC News) شرکت خواهند کرد. ترامپ قبلاً گفته بود که با مناظره ان بی سی نیوز در ۲۵ سپتامبر نیز موافقت کرده است. 

 ستاد هریس گفته است که دومین مناظره ریاست جمهوری را در ماه اکتبر در نظر خواهد گرفت. هر دو ستاد همچنین با مناظره معاونان رئیس جمهور در شبکه سی بی اس نیوز در ۱ اکتبر میان تیم والز فرماندار دموکرات مینه سوتا و جی دی ونس سناتور جمهوری خواه از اوهایو موافقت کرده اند.

نظرسنجی جدید نیویورک تایمز و دانشکده سینا حاکی از رقابت تنگاتنگ میان کامالا هریس، معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور و نامزد جمهوریخواهان در چهار ایالت کلیدی است و درحالی که در ایالت‌های آریزونا، نوادا یا کارولینای شمالی فرد برتری وجود ندارد، اما ترامپ در جورجیا برتری دارد.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ در ایالت جورجیا با ۵۱ درصد به ۴۴ درصد در مقابل هریس پیشتاز است، اما در سایر ایالت‌ها اختلاف کمتر است: در آریزونا ۴۹ درصد هریس تا ۴۵ درصد ترامپ، در کارولینای شمالی ۴۹ درصد هریس و ۴۶ درصد ترامپ و در ایالت نوادا ۴۸ درصد ترامپ و ۴۶ درصد هریس رای کسب کرده اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که برخی از تفاوت‌ها بین ایالت‌های کلیدی در سراسر جنوب آمریکا، از جمله در میان گروه‌های جمعیتی کلیدی به شکل زیر است:

رای دهندگان زن:

در آریزونا و کارولینای شمالی، هریس در میان زنان پیشتاز است و ۶۰ به ۳۵ درصد در رقابت با ترامپ در آریزونا و ۵۷ به ۳۹ درصد از وی در کارولینای شمالی پیشی گرفته است. این اختلاف در جورجیا (۵۳ درصد هریس به ۴۲ درصد ترامپ) و نوادا (۵۱ درصد هریس در مقابل ۴۳ درصد ترامپ) است.

رای دهندگان لاتین و سیاه پوست:

در میان رای دهندگان لاتین تبار در آریزونا (۵۶ درصد هریس در مقابل ۳۸ درصد ترامپ)، در نوادا (۴۵ درصد هریس در برابر ۴۴ درصد ترامپ) رای کسب کرده و حمایت از هریس در میان رای دهندگان سیاه پوست در کارولینای شمالی به طور قابل توجهی گسترده‌تر است (۸۵ درصد هریس ۹ درصد ترامپ) و در جورجیا (۷۳ درصد هریس ب ۲۰ درصدترامپ) است.

رای دهندگان سفیدپوست:

ترامپ در این دسته رای دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی، که بخش مهمی از ائتلاف او هستند، برتری بیشتری نسبت به رای دهندگان دیگر دارد. در این گروه، ۷۹ درصد از ترامپ و ۱۸ درصد از هریس در جورجیا، و ۶۷ درصد از ترامپ و ۳۰ درصد از هریس در کارولینای شمالی حمایت کرده اند، اما در نوادا (۵۹ درصد ترامپ و ۳۷ درصد هریس) و آریزونا (۵۶ درصد ترامپ و ۴۰ درصد هریس) آرا کسب کرده اند.

رای دهندگان جوان تر:

رای دهندگان کمتر از ۳۰ سال در جورجیا، ۵۱ درصد ترامپ و ۴۴ درصد هریس، در حالی که در سه ایالت دیگر، ۵۲ درصد هریس و ۳۶ درصد ترامپ در آریزونا، ۵۳ درصد هریس و ۳۹ درصد ترامپ حمایت کرده اند.

در همه این ایالت‌ها، ترامپ نسبت به هریس از مزیت قابل توجهی برخوردار است، زیرا در زمینه مدیریت اقتصاد بیشتر مورد اعتماد است (۵۶درصد ترامپ به ۴۱ درصد هریس است پس از ترکیب نتایج هر چهار ایالت)، در حالی که هریس در مورد مدیریت سقط جنین برتری بیشتری دارد (۵۶ درصد هریس تا ۳۸ درصد ترامپ).

در مورد مهاجرت، ۵۳ درصد ترامپ و ۴۳ درصد هریس را ترجیح داده اند، و در زمینه مدیریت دموکراسی، ۵۲ درصد هریس ۴۳ درصد ترامپ را ترجیح داده اند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین