کد خبر: ۹۳۰۸۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

سمیعی: برخی تیم‌ها با داشتن هوادار متمول سقف را دور می‌زنند

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: برخی تیم‌ها با داشتن هوادار متمول سقف را دور می‌زنند و حالا مخالف افزایش سقف قرارداد هستند.
سمیعی: برخی تیم‌ها با داشتن هوادار متمول سقف را دور می‌زنند
آفتاب‌‌نیوز :

فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: با بیانیه‌ای که سازمان لیگ صادر کرد، با وجود اینکه دنبال آرامش هستیم و دور از تنش هستیم، ناگزیر به پاسخگویی شدیم. بیانیه سازمان لیگ دارای ابهامات زیاد بود. با وجود اینکه مسئولان دنبال تعویق مسابقات لیگ بودند، چرا که فقط ۷ ورزشگاه آماده بود، اما به دلیل اهمیت تیم ملی باشگاه‌ها حاضر به برگزاری بازی‌ها شدند. از ابتدا همه می‌دانستند، شروع مسابقات در تاریخ اعلامی نیاز به همکاری باشگاه‌ها و ارکان فوتبال دارد.

وی افزود: از مدت‌ها قبل و پس از اینکه اعلام شد محل میزبانی را معرفی کنید، ما با شورا و فرمانداری شهر قدس جلساتی برگزار کردیم و ایراداتی که قبلا در جلسه فدراسیون فوتبال و آقای رفعتی اعلام کرده بودند، رفع شد. با وجود اینکه شهرداری شهر قدس قول داد ۴۸ ساعته برخی از مشکلات را برطرف کند، اما نماینده سازمان لیگ نپذیرفت. پس از آن، استادیوم آلومینیوم اراک را برای میزبانی بازی هفته دوم معرفی کردیم، ولی گفتند سیستم VAR قرار است به تبریز انتقال پیدا کند. هیچ همکاری با ما نکردند تا در جایی که حق‌مان است بازی برگزار شود.

سمیعی عنوان کرد: با همه احترامی که برای هیئت فوتبال قزوین بابت همکاری‌های‌شان قائلم، ولی با وجود شرایط آب‌وهوایی و وزش باد مجبور هستیم این هفته به قزوین برویم. به عنوان میزبان حق انتخاب استادیوم داشتیم که از آن محروم شدیم. می‌دانم چرا خواستند به هر دلیلی بازی خانگی استقلال در خارج از تهران برگزار شود، هواداران هم می‌دانند. می‌خواستیم بدون تنش کار را پیش ببریم، ولی بیانیه سازمان لیگ باعث شد که پاسخ دهیم. با وجود رابطه خوب با حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ نمی‌دانیم چطور روابط عمومی این سازمان بیانیه داده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مورد ما نبود و سقف قرارداد هم وجود داشت. انتظار داشتیم به عنوان نماینده ایران در آسیا حمایت شویم، ولی اجازه افزایش سقف برای حضور قدرتمند در آسیا داده نشد. خیلی‌ها می‌دانند که برخی تیم‌ها با داشتن هوادار متمول سقف را دور می‌زنند و حالا مخالف افزایش سقف قرارداد هستند. با دوستان صحبت کردم و گفتند به هیچ عنوان ابراز کنترل روی پول‌های پرداخت شده از جای دیگر ندارند و آب پاکی روی دست‌مان ریختند.

سمیعی اظهار داشت: وقتی این چیز‌ها را دیدیم گفتیم چه اصراری برای رعایت قانون وجود دارد. به منصور قنبرزاده گفتم شما ابزار لازم برای نظارت برای دور زدن قانون سقف قرارداد ندارید. امکان ندارد شما بخواهید پرداختی‌ها از خارج از کشور را کنترل کنید، ولی حداقل الان پذیرفته‌اند که برخی چیز‌ها از دست‌شان خارج است. وقتی چیزی را نمی‌توانید انجام دهید چه اصراری به انجام ناقص کار دارید. این کار ظلم به کسانی است که سقف را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند سقف قرارداد بازیکنان ایرانی ۲۰ میلیارد تومان نیست و به همین دلیل دنبال بازیکن خارجی هستیم. بازیکن ایرانی حاضر نیست با این رقم قرارداد ببندد، بر این اساس دنبال جذب بازیکن خارجی و افزایش سهمیه بودیم. امیدوارم مهدی تاج سلامتی‌اش را بدست بیاورد و مشکلات را گام به گام حل کنیم.

سمیعی در رابطه با اظهارات اخیر مهدی هاشمی‌نسب مربی فصل گذشته استقلال گفت: احترام هاشمی‌نسب واجب است و با ایشان مذاکراتی شد، ولی تا الان منجر به نتیجه نشده است. ابتدای فصل که مزاحم ایشان شدم گفتند قصد ادامه حضور در استقلال ندارد و دنبال کار مدرک مربیگری‌اش بود. امسال با سال‌های قبل فرق دارد و نیاز به یکسری آیتم و زمان است. بحث اینکه از جای دیگر گفتند ایشان نباشد، نیست و یکسری شرایط هست که باید برای همه احراز شود. ایشان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال بوده‌اند، هواداران به او علاقه دارند و امیدوارم شرایطی باشد که در خدمت ایشان باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد وضعیت نقل‌وانتقالات این باشگاه تصریح کرد: ما پایان نقل‌وانتقالات را اعلام کردیم و نهایتا یکی دو بازیکن خارجی اضافه شوند. مشکل سقف قرارداد برای حضور در لیگ و آسیا داریم و امیدوارم فدراسیون موافقت کند. استقلال نمی‌خواهد فوتبال را گران کند، بلکه انتظار داریم قانون به طور کامل رعایت شود، ولی وقتی این امکان نیست و برخی‌ها از قانون گریز می‌کنند یا قانون را برداریم یا اعداد را واقعی کنیم. اینطور نباشد که برخی‌ها قانون را دور بزنند.

سمیعی در رابطه با آخرین وضعیت منتظر محمد و همچنین بحث افزایش سقف قرارداد استقلال به دلیل جذب بازیکنان خارجی گفت: استقلال سهمیه خارجی‌اش را مشخص کرده و بقیه بازیکنان جایی در لیست ندارند.

وی در مورد اینکه آیا نگران نیست کمیته انضباطی واکنشی به اظهاراتش داشته باشد، گفت: صحبتی علیه سازمان لیگ نکردیم. ما شروع کننده نبودیم و فقط ماجرا را شرح دادیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص عدم صدور کارت بازی گوستاوو بلانکو عنوان کرد: همانطور که گفتم ما مشکل سقف داریم و باید این مسئله حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین